Win XP home edition Vup installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin32

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Berichten
1.406
Ben van plan om Windows XP home edition Vup aan te schaffen, zag hem voor 99 euro bij Dynabite op hun site staan, die andere versies vind ik wat aan de dure kant. Ik vroeg me af of deze makelijk te installeren is en hoe je dat doet gewoon over Win98 heen?
 
Wat is VUP precies?

En ja, een update over 98 zou moeten werken. Nadeel is dat er wat fouten meegaan, schone install is beter. Nadeel is dat je alles kwijt bent.
 
Geplaatst door XP_PC
Wat is VUP precies?

En ja, een update over 98 zou moeten werken. Nadeel is dat er wat fouten meegaan, schone install is beter. Nadeel is dat je alles kwijt bent.

Version Update volgens mij. Ja, nadeel is dat ik dan alles kwijt ben. Werken alle programma's dan gewoon wel onder XP die ik onder 98 had draaien ook?
 
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Ik intepreteer het op 2 manieren, en geef dan ook even 2 antwoorden:

Nee, weg is weg. Je bent alles kwijt. Inc. programma's.

Ja, alles werkt onder XP. Sommige dingen (van voor Windows 98) willen wel eens moeilijk doen. Dan moet je gewoon de compabiliteitsopties inschakelen :).
 
Geplaatst door XP_PC
Nee, weg is weg. Je bent alles kwijt. Inc. programma's.


Dat dacht ik ook maar ik gaf in 98 aan een schone XP installatie en na het installleren stonden de foto's mp3 en dat soort zooi en programma's (wel niet in het startmenu) nog gewoon op de c: raar maar waar !!
 
Uuh, :confused:. Dat is inderdaad raar.
Ik zou, als je dat doet, toch maar even backuppen voor de zekerheid.
 
Ik heb alle mp3s allemaal op de D partitie staan en alle andere dingen, het systeem staat allemaal op de C partitie.
 
xp vup

Dit is gewoon een Upgradeversie voor Windows 98/98 second Edition/M.E. Minimaal geheugen 128 MB.
 
Voor deze Windows versie gelden de volgende systeemvereisten:
Pc met een 300 MHz-processor of hoger; 233 MHz minimaal benodigd; Intel Pentium/Celeron-familie, AMD K6/Athlon/Duron-familie of compatibele processor aanbevolen.
128 MB RAM-geheugen of hoger aanbevolen (64 MB minimaal ondersteund, mogelijk beperkte prestaties en minder functies).
1,5 GB vrije schijfruimte.
Super VGA-monitor en -beeldschermadapter met een resolutie van 800 x 600 of hoger.
Cd-rom-station of DVD-station.
Toetsenbord en Microsoft Mouse of compatibel aanwijsapparaat.

<hr>

Maar waar staat VUP dan voor :confused:?
 
Re: xp vup

Geplaatst door l.slaats.
Dit is gewoon een Upgradeversie voor Windows 98/98 second Edition/M.E. Minimaal geheugen 128 MB.

Dus met deze versie kan je alleen een upgrade doen en geen schone installatie?
 
kan wel een schone instalatie, alleen halverwege vraagt ie om de win 9x cd-rom, en anders instaleert ie er overheen, maar als je converteerd naar ntfs ben je wel alle data op c kwijt
 
Ik heb gehoord dat dat wel kan. Alleen moet je even de Windows 98 CD bij de hand hebben zodat de installer kan controleren of je 98 wel hebt.
 
Dan is NTFS niet iets wat je nodig hebt. En met FAT werkt het ook.
Nog een voordeel: Je kan je schijf iets makelijker comprimeren, en schijfquota instellen. Die quota heb je ook niet nodig als je alleen bent. Dus ik denk dat jij met FAT wel uit de voeten kan :).
 
NTFS: New Technology File System. Wordt gebruikt in Windows NT, Windows 2000, En Windows XP. Ondersteunt vooral grotere schijven. Vup staat voor versie Upgrade.
 
Laatst bewerkt:
Zijn die prijzen van de Windows versies altijd zo duur? Die version update is de goedkoopste maar niet overal verkrijgbaar. Is het een standaard prijs of is het per winkel verschillend? Zo ja, waar is het het goedkoopst? Ik woon in het Gooi.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan