win xp naar win 98

Status
Niet open voor verdere reacties.

ceeslm

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2003
hallo

ik had een oude comp staan waar ik win xp op wilde installeren ,maar toen begon het namelijk bij het invoeren van het serienummer slaat hij gewoon vast en het is een origineel nummer .

ik wilde weer terug naar win 98 en starte hem op met een opstartdisc maar hij blijf maar vragen om de win xp cd .

nu heb ik een illegaal nummer ingevoerd en toch slaat hij steeds vast daarna.

nu wil ik helemaal terug naar win 98 want misschien is de comp niet geschikt voor xp maar ik krijg steeds weer een vraag stop de win xp cd erin .

deze comp is niet geschikt om met een bootable cd te starten dus weet er iemand een antwoord hierop.

moet je niet gewoon formateren dan? dan win98 erop?

groetjes mike

hoe formateer ik hem nu dan ?want gisteren kon ik nog opstarten in dos nu niet meer.:confused:

als je de win98 cd erin doet en de comp opstart krjg je toch een scherm waar je in kunt kiezen opstarten met cdrom onder steuning?

of staat in bios je cdrom niet als first boot. zoniet moet je dat misschien even doen,

groetjes mike

Hoi !

Opstarten vanaf een Win98-boot-floppy (www.bootdisk.com), fdisk intrommelen achter de promt, HDD opnieuw partitioneren en formatteren.

Door de XP-CD is mogelijk de partitie beschadigd.

Greetz,

Harry.

ik heb killdisk gebruikt maar nu krijg ik nog steeds iets van replace disk and strike any key waneer ik er een opstartdisk erin stopt.

Hoi !

Dan is je floppy corrupt of de floppy-drive staat niet als eerste in de boot-volgorde van het bios.

Greetz,

Harry.

na killdisk heb ik een andere opstartdisk gemaakt en toen ging het wel eindelijk na twee dagen :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan