[WIN XP] Netwerkkabels niet aangesloten

Status
Niet open voor verdere reacties.

giel12

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 aug 2007
Berichten
4
Sinds gisteren ondervind ik problemen met mijn internetverbinding. Windows geeft altijd de foutmelding "Netwerkkabels niet aangesloten", maar het tegendeel is waar: de netwerkkabels zijn verbonden en functioneren, want ik heb geprobeerd via een andere pc - wired - connectie te maken via mijn router en dat ging wél.

Ik werk dus met een router, maar toch ligt daar het probleem evenzeer niet, om dezelfde reden als hierboven.

Ik heb al geprobeerd de LAN drivers te herinstalleren, maar ik kan nog steeds niet op internet. Overigens pas ik dezelfde instellingen toe als voordien, toen het nog wel correct werkte.

Uiteindelijk heb ik dan een nieuw PCI-kaartje aangeschaft, maar de toegang tot internet wordt mij nog altijd ontzegd met dezelfde foutmelding. Ook dit kaartje werkt mijns inziens zoals het moet.

Mijn conclusie: het ligt aan het besturingssysteem, maar waar zou het probleem kunnen liggen?

Misschien kennen jullie een geval wat hetzelfde probleem als gevolg had? Of is er een virus dat dit probleem veroorzaakt?

Nog een rare bijkomstigheid: De Windows firewall is uitgeschakeld (en ik kan hem ook niet terug inschakelen door een foutmelding) en systeemherstel lukt ook niet.

Alvast bedankt!

Giel
 
Laatst bewerkt:
je kan controleren of het groene lampje op je netwerkkaart oplicht en ook aan de andere kant van die lijn, zijn die lampjes uit dan heb je echt een probleem.
Heb je dezelfde kabel geprobeerd op die andere pc? toevallig geen draadbreuk, dat die het net wel ff deed op de andere pc?
bij je apparaatbeheer geen melding over een probleem met je kaart?

Je kan ook je router eens resetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan