win xp of win 2000?

• Onderwerp starter Onderwerp starter rhcp
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rhcp

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2004
hallo,

Ik heb een :
amd athlon 1ghz
192 mb ram
64 mb videokaart
13 gb hd

dat is wel het belangrijkst.
Maar ik moet er een os op zetten.
Ik zit te twijfelen tussen windows 2000 pro of windows xp pro.
ik ga hem gebruiken voor internet disgne voor site's + scripte en kleine spellentjes spelen die niet zo veel vereisen.
Die aan dit systeem voldoen.
En muziek luisteren.
Filmpje bekijken in divx formaat.
Photoshoppen.

Wat zal ik doen??
Ik zou windows xp kiezen voor het gebruiks gemak en de internface.
Maar win 200 heeft dat ookw eer wel en windows 2000m zal wat soepelr lopen.

Wat raden jullie aan?

Pim

Ik zou er nog wat geheugen bijprikken of omzetten. Je machine moet met 512 MB om kunnen gaan en daar draait XP Pro lekker in.

Persoonlijk zou ik er windows 98 opzetten.
Wil je het iets soepel laten lopen zet er dan geheugen bij in.
die 1 Ghz kan voor xp en win2k maar het geheugen he.

Lekker 2000 doen.

Is stuk sneller dan XP op zo'n bak en een stuk stabieler dan Win 98.

Als je oudere dosgames wilt gaan doen zou ik wel voor 98 gaan.. Die werken vaak niet zo lekker op 2000.

Met het systeem wat je daar hebt raad ik je 2000 aan, of XP zolang je die in classic gaat laten lopen.

Zelf heb ik een Athlon 2400xp op 2.25ghz lopen, 256mb ram op 400mhz, en ik draai XP prof op classic. Het meest wat ik kan draaien zonder te haperen is Dreamweaver MX 2004, Photoshop CS2, Winamp & Msn tegelijk. (Ok, en nog heel wat andere protection tooltjes) Dan loopt het nog lekker, maar meer kan ik echt niet starten.

Dus ik raad jou gewoon win2k aan, en win98 af.. gewoon slecht geheugen management, en Photoshop loopt daar dacht ik niet op. (Minimaal windows 2000 + service pack 3)

XP_PC, voor dos games raad ik Dosbox aan... bijna alles loopt er perfect op. :)

Geplaatst door Imhotep
en Photoshop loopt daar dacht ik niet op. (Minimaal windows 2000 + service pack 3)

Photoshop loopt wel onder W98 hoor.

Voor DIVX raad ik XP aan. Die heeft nog nét iets betere 3D ondersteuning. Wat geheugen betreft. 192 MB is niet ontzettend veel, maar xp draait daar zonder problemen op.:thumb:

Ik zou zeggen, probeer het is uit

vanzwam> Dan had ik het fout.

steven-w> XP loopt wel zonder problemen op 192mb ram, maar met multitasken is het wat anders...

Ik ga voor win2k
en wat betreft de 192 mb. ik heb maar 2 sdram sloten en ben een jongen van 14 met niet al te veel geld:p .
Ik kan daardoor niet even makkelijk 512 kaartje er bij kopen.
Er zit nu 1 x 128 in en 1 x 64
Ik ben al bezig om een 128 kaartje goedkoop te helaen..

Pim

Bedankt voor de reacties

Wij van ..... Computers raden je gewoon aan een nieuwe PC te bestellen. Dan kun je ook wat zwaardere spelletjes draaien en gewoon goed Photoshoppen.

:D:D

Maar als je dit niet wilt doen, voor Windows 2000 gaan!!

Hoi KEvtec,

Ben jij goed raad aan het geven of bezig de omzet van je bedrijf te vergroten?
:o

Greetz,
Joep

nee joep, ik maakte gewoon n geintje...zet expres de naam van 't bedrijf er niet bij....waarschijnlijk in je verkeerde keelsgat geschoten...sorry voor het ongemak

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan