Win XP op externe HDD

Status
Niet open voor verdere reacties.

kingpin

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2002
Ik heb een Packard Bell EasyOne notebook met 5GB HDD.
Nu heb ik geen ruimte meer over voor games e.d en ook niet voor de updates van XP.
Daarom wil ik een externe HDD aansluiten om ook van de automatische updates van XP te kunnen genieten.
Maar is XP op een externe HDD te installeren?

Ja, dat kan wel, maar dan loop je constant met een externe schijf. Verder moet je ook even controleren of je laptop wel kan booten vanaf een externe harde schijf.

Ik zou zelf XP op de interne harde schijf installeren, vooral omdat een externe harde schijf nooit zo snel kan zijn, hierbij ga ik er van uit dat jou laptop geen USB2.0 aansluiting heeft.

Het verstandigst is een grotere harde schijf voor je laptop op de kop te tikken.

Geplaatst door Tiborv

Het verstandigst is een grotere harde schijf voor je laptop op de kop te tikken.

Dat kan met deze laptop niet, dat is juist het probleem.

Waarom zou dat niet kunnen dan?

Het bios is waarschijnlijk niet opgewassen tegen een HDD met een hogere capaciteit.

Zelfs de mensen van Packard Bell raden het me sterk af omdat ze nog nooit een Easy One met een hogere capaciteit HDD hebben getest, en ik heb geen pak bankbiljetten dat ik uit mijn kontzak kan trekken om een ander notebook te kopen, vandaar dat ik geen enkel risico neem.

Als er geen grotere schijven in kunnen, dan lijkt het mij dat XP ook niet lekker draait. e.e.a. heeft namelijk te maken met de snelheid van de computer. Schijven groter dan 5 tot 6 GB kunnen problemen opleveren in een Pentium 1, een PentiumII moet dat wel kunnen. Ik vind het jammer dat ik op de site van HewlettPackard niet meer info over dat laptopje kan vinden, die site is een puinhoop.

Hij loopt prima op een AMD K-6 processor.
Alleen kan ik niet profiteren van de Updates van windows XP.

Uitleg van Pbell is zever..
Ofwel werkt de schijf ofwel werkt ze niet; en waarom zou ze niet werken?

Geplaatst door DaDoctor
Uitleg van Pbell is zever..
Ofwel werkt de schijf ofwel werkt ze niet; en waarom zou ze niet werken?

Uitleg Packard Bell :
Ik heb voor notebooks helaas helemaal geen info mbt schijfondersteuning, maar ik denk dat dit niet gaat werken.

Ik weet niet of jij zin hebt om een harde schijf en /of je notebook de vernieling in te jagen, ik in ieder geval niet.

Zoals ik al zei : ´k heb geen pak geld om een nieuwe te kopen.

En door de goedgelovigheid van mijn kant is er al eens bijna een computer vernielt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan