win xp opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
backup

hallo allemaal,
Nou, we zijn dus voorlopig weer gered en is het uiteindelijk toch gelukt om de c-schijf te formatteren en xp opnieuw te installeren. Die backup heb ik niet teruggezet omdat dat iedere keer weer problemen gaf. Het is een schone backup waar alle instellingen goed op stonden. Nu had ik al mn bestanden di bewaart moetsen op cdroms en op d-opgeslagen dus die heb ik nu handmatig teruggeplaatst maar blijft een raasel voor mij hoe ik een goede backup kan terugzetten.
In mijn simpele redenatie ga ik dus via start-programma's- bureauacc- syst. werkset naar backup.
vanaf daar selecteer je de optie bestand terugzetten en dan krijg je dus een aantal opties.....
Ik heb dus de juiste backup geselecteerd en geef dan op dat ik die naar de c-schijf wil terugzetten. (je kan kiezen uit C-D-E-Sysreg (of zoiets))
Vervolgens geef ik aan bestanden overschrijven en dan is ie een uur of zo bezig en als ik dan opnieuw heb opgestart staat alles hetzelfde als voor die tijd.
(is de printer nog niet geinstalleerd en moet ik de outlook express weer opnieuw installeren en ben ik de adressen kwijt....enz.........) wat doe ik fout of moet ik na die tijd nog iets doen wat ik over het hoofd zie??????
Dit is nu dus niet heel dringend omdat de pc het weer doet maar toch kan ik niet uitstaan dat het me niet lukt om die backup terug te zetten!!!
Groetjes van Tessa
 
Tessa,

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de backup die je hebt niet goed is, als windows nu op een geformatteerde schijf is geinstalleerd, en alle progjes opnieuw erop staan, dan kan je beter van deze configuratie een backup maken.

Advies: gooi de oude backup weg en maak een nieuwe.

groetjes speedtouch
 
Inderdaad Speedtouch, dat is waarschijnlijk het beste dat ik kan doen....Ik gooi die oude backups eraf en maak een nieuwe en hoop dat het dan volgende keer goed gaat, en nog beter dat er niet meer zoveel troep opkomt dat het nodig is die te gebruiken :p
In ieder geval bedankt en ik zet deze vraag als opgelost!!!:thumb:
Allemaal bedankt voor jullie goede adviezen
Groeten van Tessa
 
Tessa nog een tip,
Download Ad-Aware klik na de instal op update.

Laat ad-aware minstens 1 maal per week de boel scannen, en fix alles wat hij vindt.
Zo hou je de grootste rommel uit je pc.

groetjes speedtouch
 
Ja inderdaad, die had ik al geinstalleerd.
Stond verbaasd hoeveel van die bestanden die vindt!!!
Kan je die trouwens zonder meer allemaal verwijderen of zitten er ook wel bestanden in die je moet houden?
Tessa
 
Tessa,
Als blijkt dat na het verwijderen van alle spy-ware een progamma niet meer werkt en je wilt dat progamma toch graag gebruiken dan moet je na het fixen, dat progamma opnieuw installeren, na de installatie laat je ad-aware nog een keer scannen, de bugs die hij dan vindt horen bij dat progamma, deze kan je dan bij ad-aware plaatsen in de ignore lijst.
Tijdens de eerst volgende scan laat hij deze met rust.

Laat ad-aware altijd alles verwijderen ;)

groetjes speedtouch
 
ok, ik zal het onthouden!
leuke avond verder en nogmaals bedankt...
Tessa
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan