Win XP Pro installeren gaat niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

T._de_vries

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 sep 2003
Berichten
1.600
Goeiedag,

Steeds als ik windowsXP wil installeren, krijg ik hetvolgende probleem.

Eerst formatteer ik de schijf, dan kopieert hij een paar bestanden van de cd en daarna start hij opnieuwe op. Na het opnieuw opstarten zou hij normaal verder moeten gaan, maar dan gaat hij weer opnieuw? Ik heb het al 10x geprobeert, maar verder kom ik niet.

Kan iemand helpen s.v.p? :thumb:
 
Wanneer de bestanden op de schijf staan moet je niet weer vanaf de cd starten, ik weet niet of je dit al geprobeerd had.
 
Mja, mn opstart volgorde staat op:

1 hardeschijf
2 floppy
3 cdrom

Gebeurt nog steeds hetzelfde :S

Als ik de cd eruit sta, krijg ik "verifying DMI pool data" een een ogenblik later "boot disk failure"

Ik heb met 2 hardeschijfen geprobeert (beide Seagate 120 GB SATA), maar het wil niet lukken. :(
 
Geplaatst door XenomX
Wanneer de bestanden op de schijf staan moet je niet weer vanaf de cd starten, ik weet niet of je dit al geprobeerd had.
Als het goed is staat er onder in beeld dan ook dat je de keuze hebt om vanaf cd-rom op te starten over te slaan door op een toets te drukken.

Ik zie dat je een SATA- schijf hebt, heb je de bijbehorende stuurprogramma's ook geïnstalleerd vanaf floppy, door in het begin van het installatieproces op F6 te drukken?
 
Net andersom,

in beeld staat niet dat je een toets moet indrukken om vanaf HDD te starten, maar er staat dat je als de s*demieter een toets moet indrukken om vanaf CD te starten. (= namelijk tijdgebonden)

Advies : in de bios de bootsequence veranderen in
cd
a
hdd

opnieuw opstarten, foutmeldingen voor lief nemen en cd van xp in lade doen en opnieuw opstarten.

bij de eerste en de beste tekst op het zwarte scherm (niet zijnde de diagnostische boodschappen) een willekeurige toets indrukken en het komt allemaal goed.
 
Lijkt mij ook, ik heb hier nog nooit problemen mee gehad. Tenminste als je een bootable cd hebt :cool:
 
Woehoe, hij doet het weer. Ik heb nu via een EZbootdisk eerst de bestanden kunnen kopieeren, daarna ging hij gewoon verder. :) Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan