Win XP pro SP2 traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

dark_angel229

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2006
Berichten
14
Hallo allemaal,

Ik heb wegens defect moederbord een andere moeten kopen, met uiteraard een ander CPU, en wat extra geheugen, gezien de leeftijd van mijn vorig systeem. Kortom, ik zit nu opgescheept met een:
moederbord MSI K8TNeo2, voor AMD 64 bit
CPU AMD Athlon 64 bit, 3200+ (2.0 Ghz)
geheugen 2x 512 MB geheugen

Ik heb mn harde schijf geformatteerd en opnieuw geinstalleerd met Win XP pro NL SP2. Op zich doet alles het wel, maar ik vind het systeem bijzonder traag draaien. Laat ik het zo zeggen... Ik had meer verwacht van een nieuw systeem. Deze is sneller (theoretisch gezien, beter Moederb en CPU en meer geheugen), maar draait XP trager heb ik het idee. Ik moet vaak een paar seconden wachten voor een venster opent, terwijl dat voorheen, voordat mijn "oude" pc overleed, alles direct opende. Weet iemand hier raad mee?

Grtzzz dark_angel229
 
Kun je uit de logboeken niet halen of er veel fouten gegenereerd worden? Of kijk tijdens het opstarten eens in taakbeheer waar het systeem mee bezig is.
 
kan ook zijn dat je de bios wat verkeerd af gesteld staat.
heb je wel de chip set drivers en zo ook geinstaleerd (klinkt stom maar sommige vergeten,
dit echt)
 
Dit is wat ik de afgelopen dagen een paar keer heb gehad, maar vandaag heb ik helemaal geen fouten gehad. Dat terwijl ik juist vandaag intensief ben bezig geweest:

eventwvr.exe
=====Windows heeft het register van gebruiker KITTY\Kitty Vergeer opgeslagen
hoewel een toepassing of service tijdens de afmelding van het register
gebruikmaakte. Het geheugen voor het register is niet volledig beschikbaar.
Het register wordt uit het register verwijderd wanneer het niet langer in
gebruik is.

Dit wordt mogelijk veroorzaakt door services die als een gebruikersaccount
actief zijn. Probeer om de services zodanig te configureren dat deze als
LocalService- of NetworkService-account worden gestart.======


Bij
MSinfo32.exe
Devmgmt.msc
Dxdiag.exe
heb ik verder geen onregelmatigheden ontdenkt. Dat werkt gewoon prima.

Ik ben verder leek op het gebied van windows. (Deze checks heb ik ook maar van een eerdere post van mijzelf) Heb je nog meer tips wat ik moet doen, of waar ik naar moet kijken, of dat ik iets moet posten, hoor ik ze graag.

Ik heb een zip bijgevoegd met wat er opstart, wat de actieve progjes zijn en wat de services zijn, bron msinfo.exe

Hopelijk ken je hier wat mee??

Grtzzz Kitty
 

Bijlagen

  • opstarten en actieve taken en services gemonitord door msinfoexe.zip
    33,1 KB · Weergaven: 12
heb je in je bios ook iets van load optimise settings :)
 
heb je in je bios ook iets van load optimise settings :)

Je ne sais pas. Wat is dat? Ik kloot nooit in mijn bios. Ik weet alleen hoe ik tijd en datum aan kan passen en ik verander soms de bootvolgorde. Verders kom ik nergens aan. Ik, als schoenmaker, blijf bij mijn leest...

Grtzzz dark_angel229
 
dan kan dat dus de reden zijn waarom jou systeem zo bager draaid op het moment.
slechte afstelling dus.
laat dit doen door iemand met kennis van zaaken.
 
Misschien moet je eens een andere gebruiker aanmaken en kijken of hij dan ook zo traag is.

Ik vertrouw die meldingen over je register instellingen niet helemaal. Misschien zit er iets scheef in je profiel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan