Win XP probleem ? of is het een virus of hacker?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ron_iceman_B

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2004
Misschien staat het antwoord er wel gewoon tussen ik heb mijn twijfels.

Ik had de hele dag de pc aan(zoals wel vaker) en later op de avond deed mijn win XP het niet meer hij liep totaal vast mijn muis bewoog niet meer.
ik druk op reset en de pc laat zich zelf op en zie daar hij komt nog niet eens in de windows XP want op het moment van laden van win gaat hij zich zelf opstarten. Ik stop daarna mijn win XP cd er in en ik volg wat setup's maar kan mijn win herstellen. Vervolgens ga ik hem opnieuw installeren en tot mijn verbazing was mijn heel HD schijf leeg helemaal weg en was hij in eens onbekend geworden dus geen FAT 32 meer. Ik heb opnieuw geformatteerd en heb win er opnieuw opgezet. Toch vraag ik mij af hoe dit kan. Ik heb een zonealarm firewall en op up to date norton virus scanner.

Ideeen? ik zou het graag willen weten

Met vriendelijke groet,
The iceman

Heb je misschien zelf per ongeluk voor een ander bestandsysteem gekozen of heb je tijdens het installeren laten formateren.
Dat van buiten je hele harde schijf gewist zou zijn lijkt me niet logisch.
Zeker omdat je NAV en ZA gebruikt.

vreemd

het is wel vreemd als ik er niets aan doet want ik had hem die dag alleen maar aan het downloaden gezet en dat hij het zo in eens niet meer doet.
Beveiliging lijkt mij prima ja

Tja, wat ben (was) je aan het downloaden?
Lees dit eens =

'Helft van Kazaa-downloads bevat virus'
7 januari 2004, 11:39:01

WebWereld - Kazaa vormt een van de grootste bedreigingen op internet als het gaat om virusbesmetting. Bijna de helft van de downloads is besmet.

Dit blijkt althans uit een onderzoek van TruSecure, een it-beveiligingsbedrijf in Amerika. Volgens onderzoeker Bruce Hughes bevat 45 procent van de files een opzettelijk verspreid virus, een Trojaans paard of worden er poorten opengezet van binnenuit.

Hughes adviseert bedrijven hun personeel te waarschuwen voor peer-to-peeractiviteiten. Volgens hem vormt het gebruik van bestandsdeling een groot gevaar voor zowel het zakelijk als het privé internetgebruik.

Hughes is bang voor een nieuwe grote virusbesmetting zoals het Bugbear-virus. "We verwachten een nieuwe grote gebeurtenis in 2004 die minstens enkele miljarden dollars schade aan gaat brengen. Bedrijven die niet op tijd adequate maatregelen nemen, zullen hard geraakt worden."

Volgens Hughes zitten er teveel gaten in de huidige software om virusbesmetting te voorkomen.

bron: http://www.home.nl/nieuws/tech/artikel/00107563

Ik kan mij niet voorstellen dat dat percentage klopt. Het overgrote deel van de bestanden die via het Kazaanetwerk worden verspreid, bestaat nog altijd uit mp3'tjes en virussen in mp3'tjes zijn zeer zeldzaam. Die meneer Hughes krijgt vast wat centjes van de muziekindustrie voor het doen van deze mededelingen.

Natuurlijk worden via de via Kazaa verspreide (illegale) software wél veel virussen verspreid, maar dat 45% van álle via Kazaa verspreide bestanden besmet zou zijn lijkt mij onwaarschijnlijk.

(Hiermee wil ik niet pleiten voor het gebruik van het Kazaa-netwerk hoor; ikzelf gebruik het al tijden niet meer en zou er zeker geen programma's vanaf halen. Er zijn betere en betrouwbaarder bronnen.)

(Hiermee wil ik niet pleiten voor het gebruik van het Kazaa-netwerk hoor; ikzelf gebruik het al tijden niet meer en zou er zeker geen programma's vanaf halen. Er zijn betere en betrouwbaarder bronnen.)

Zoals? Kan je wat noemen? Ben zelf ook niet zo gecharmeerd van Kaazaa (Lite) maar weet niet goed wat ik dan zou moeten gebruiken. Heb eigenliik geen idee :o

dit is een van de vele topics over virussen, alleen ik snap de inhoud van de berichten lang niet altijd. Zo ook weer dat citaatje over die virussen.

Stel dat WEL 45% besmet is met een virus. So what ?
Na een download, of het nu een mp3'tje of een progje is, dubbelklik ik NEVER de linker muisknop, zelfs niet als het slechts een *.jpg is of zo.

Ik klik altijd rechts waarna ik uit het rolmenuutje mijn virusscanner EERST de download laat scannen. Als mijn scanner niet begint te blaffen, DAN PAS dubbelklik ik het bestand open of speel het af of bekijk de .jpg. Ik snap dus echt niets van al die sores over virussen en t. horses die je binnenhaalt met Kazaa of soortgelijke progjes. Hoe moet dat dan in hemelsnaam in zijn werk gaan.............?

(Ik ga er natuurlijk wel vanuit dat een ieder die dit soort progjes gebruikt, een goede virusscanner heeft en die ook dagelijks / wekelijks update.........)

Laatst bewerkt:
kazaa????

ik gebruikt kazaa heel weinig. ik had nog wel een proggie er vanaf gehaald maar die bevatte een virus inderdaad maar mijn up to dat norton heeft hem onderschept dus ik zie weinig dingen die ik in verband brengt met kazaa. wat zijn tegenwoordig de mogelijkheden voor een hacker???
ik heb zonealarm draaiende en hij onderschept nogal wat binnen een paar dagen... zijn vast niet allemaal hackers neem ik aan.
maar goed ie stelling van kazaa is vernietigend kan ik mij niet echt bij in denken

mvg me!!!

Pasja: je hebt gelijk (scannen op virussen). Ik doe dit met ALLES wat ik download. Maar...9 van de 10 mensen doen dat dus niet!

Ron: erg vreemd. Goede kennis van mij ook alles kwijt. Ik plaats nog een vraag hierover. Misschien komen we dan verder??

ja ff kijken of we er achter kunnen komen.
ik heb nu alles er weer opnieuw op maar ik vertrouw win xp voor geen meter meer.

mvg me

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan