Win Xp Setup gaat niet verder :S

Status
Niet open voor verdere reacties.

robertjan

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2001
Berichten
375
Hey,

Ik ben voor iemand even ze pc opnieuw aan het installeren. heb al zovaak xp geinstalleerd dat ik dacht fluitje van een cent. maar nu treden er complicaties op :S

windows 98 installeren lukt nog wel.

pc start op pakt cd en gaat naar setup dan zegt ie bestanden laden en dat duurt even. dan zegt ie windows setup start of iets dergelijks en blijft daarop staan. ik kom niet verder dan dat. ook niet als ik in win98 voor upgrade kies. heb maar 1 partitie en al vele malen geformatteerd en verwijderd maar steeds het zelfde. iemand please met de oplossing :)
 
Zet virus bescherming in de BIOS uit en eventueel ook onboard apparaten, zoals geluidskaarten. Lukt het dan nog niet >> Verwijder alle apparaten die je niet meteen nodig hebt, zoals PCI kaarten, tweede harde schijven e.d.
 
Heeft er wel eens XP opgestaan, of is dit de eerste keer.

Kijk ook naar de grote van het ram geheugen, moet minimaal 128mb zijn.

groetjes speedtouch
 
Ram geheugen is 256 MB en XP heeft er al eens opgestaan...dus het moet geen probleem zijn normaal gesproken. het verwijderen van alle PCI kaarten lijkt me daarom ook niet nodig te zijn omdat het al eens met deze config gewerkt heeft... of zit ik daar helemaal fout mee ?
 
ja dat is het irritante dat het geen foutmelding geeft...na het bestanden laden staat er windows word gestart of iets dergelijks en dan blijft ie daarop hangen :S

word er gek van, ben al best lang er mee bezig...(2 uurtjes) om alleen al de setup te krijgen werken..terwijl xp installeren maar 1.5 uur duurt :)

maar als iemand dit probleem kent please reageer :D
 
Je kan het eens proberen met de opstart diskette's voor XP.
Download

Dan weet je zeker dat de drivers voor de dvd/cd rom geladen zijn.

groetjes speedtouch
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan