win xp start niet scherm met knipperende cursor

Status
Niet open voor verdere reacties.

dougie

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2000
Berichten
383
Als ik mijn laptop aanzet krijg ik eerst de logo's van het moederbord en dan krijg ik een zwart scherm met rechts bovenin een knipperend balkje verder gebeurt er niks meer, wat te doen.
 
Dat gebeurt natuurlijk niet zomaar, daar is wat aan voorafgegaan, m.a.w. je zal een heleboel informatie moeten geven voordat je zinnige antwoorden kunt verwachten.
 
ja dit gebeurde zomaar, misschien niet te geloven maar toch waar, als ik wist wat ervoor gebeurd was plaatste ik de vraag hier niet, gisteren gewoon de pc netjes afgsloten en opgeborgen , alles normaal, niks geks gedaan, vandaag weer opstarten en verrast met deze ellende.:confused:
 
heb ik al gedaan alle keuzes doorgelopen van veilige modus tot laatste bekende configuratie , doen allemaal niks, herstelconsole gebruikt en met chdsk gecontroleerd vindt ook niks. misschien fixboot of fixmbr , is dat verstandig ?
 
fixboot gedaan, helpt niet, bij fixmbr krijg ik een waarschuwing dat partities beschadigd raken als ik fixmbr gebruik, dus dat durf ik niet aan..
 
de knipperende cursor is volgens mij het schermpje dat komt vlak voor windows geladen word. Als ik het goed heb spreekt hij dan de harde schijf aan.

Word de hd nog herkend in de bios?
Ben je in staat om memtest te draaien?

Probeer de laptop op te starten zonder accu maar met netspanning.
 
hersteld

met de windows recoverycd alles weer goed gekregen, cd erin , gekozen voor windows opnieuw installeren en dan krijg je een keuze windows herstellen, duurde ongeveer 40 minuten, daarna werkte alles weer. al mijn data bestanden gewoon weer bereikbaar, moest wel weer de windows updates opnieuw installeren. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan