Win XP start op met 2 keuze scherm...

• Onderwerp starter Onderwerp starter hankk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Van http://www.lenten.com/Download.asp
downloade ik de pci xp versie maar dan krijg ik de fout "Uninstallation can not be run in User mode"?
PST,
Ik zie even door de bomen het bos niet meer,hier boven in een eerdere post van mij staat mijn boot.ini
Jij wordt warm denk ik, ik zal hieruit een download kiezen en daarmee proberen het prog in de kiem te smoren was een vergissing.

@dorado: berichten 7 en 8 heb je gelezen?
@gast0225
heb je mijn post nr. 20 ook goed gelezen?
TS heeft er slechts 1 gepubliceerd. Als er vanaf meerdere partities geboot wordt, bestaan er meerdere boot.ini's
TS zal m.i. de andere moeten aanpassen volgens Bartjens. Volgens jou is dit geen goed idee?

Laatst bewerkt:
Als ik de handleiding van het kaartje doorlees, dan kun je in het menu van de Rebornkaart (bij het opstarten) kiezen of je in usermode of Supervisor Mode wilt opstarten:

4.2.2 How to enter Supervisor Mode
Press [ b+f ] in the Reborn Card boot menu to run in
Supervisor Mode. The Supervisor Mode is where the Reborn
Card is not active and is allowing full Read/Write access to all
partitions on the hard disk drive. All of the changes are
permanent. This Mode is only accessible from MIS or
administrators. The supervisor Password will be required to
enter in this mode.
4.2.3 How to enter User Mode:
Press [f ] in the Reborn Card boot menu to enter the User
Mode. The User Mode is where the Reborn Card is active and
is governing the access writes to the partitions on the disk
drive. Any changes under this mode will be restored to its
original settings after the PC is re-booted by the preset
schedule.

Er lopen hier wat dingen door elkaar volgens mij. In de PC zit een Rebornkaart. Deze Rebornkaart is gemaakt voor internetcafe's en dergelijke, na een herstart van de computer zijn alle aanpassingen die op een schijf zijn gemaakt, weer ongedaan gemaakt.

Hiervoor maakt de Reborn kaart een aangepaste bootsector aan en een of meerdere verborgen partities.

Als je de Rebornkaart eruit trekt, boot de computer niet meer.
Om dit op te lossen moet de Rebornkaart gedeinstalleerd worden.
Waarschijnlijk kan het ook wel handmatig, als je opstart van een bootcd, alle partities verwijdert en een nieuwe aanmaakt. Daarna een nieuwe bootsector aanmaken en je kunt waarschijnlijk zonder meldingen weer Windows installeren. Je bent dan wel alles kwijt aan bestanden die er op staan.

@TS

Ik heb nog een aanwijzing gevonden in het OS dat de mogelijkheid van de lijst met besturingsssystemen weergeeft.
  1. [Windowstoets+R]>sysdm.cpl
  2. tabblad gevanceerd
  3. Kli op Instellingen bij Opstart- en herstelinstellingen
  4. Vink Lijst met besturingssystemen X seconden weergeven uit
Succes

@gast0225
Je hebt denk ik gelijk. Vanwege het ontbreken van eigen ervaring met dit vraagstuk, kan ik e.e.a. niet met 100% zekerheid zeggen. Excuses wat dit betreft voor mijn misleidende tips, dit n.a.v. mijn post nr. 17 en reactie van TS in post nr.19

1 boot.ini kan om het even welk OS (laten) starten. Ik denk dat het technisch een onhaalbare kaart is om 2 boot.ini's te hebben. De machine zou volgens mij in een knettergekke loop terecht komen om uit te vogelen welke boot.ini nu het menu moet laten zien aan een user.

Een voorbeeld van een dual boot.ini is:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Windows XP Professional" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT="Windows 2000 Professional" /fastdetect

@TS

Ik heb nog een aanwijzing gevonden in het OS dat de mogelijkheid van de lijst met besturingsssystemen weergeeft.
  1. [Windowstoets+R]>sysdm.cpl
  2. tabblad gevanceerd
  3. Kli op Instellingen bij Opstart- en herstelinstellingen
  4. Vink Lijst met besturingssystemen X seconden weergeven uit
Succes

@gast0225
Je hebt denk ik gelijk. Vanwege het ontbreken van eigen ervaring met dit vraagstuk, kan ik e.e.a. niet met 100% zekerheid zeggen. Excuses wat dit betreft voor mijn misleidende tips, dit n.a.v. mijn post nr. 17 en reactie van TS in post nr.19

dorado,
Ik probeerde de opstartinstellingen op 0 tezetten maar dit had niet het beoogde resultaat, jammer.

Laatst bewerkt:
Ik probeerde de opstartinstellingen op 0 tezetten maar dit had niet het beoogde resultaat, jammer.

Je kunt die toch uitvinken?

Een tool zoals EASEUS Partition Manager zou je kunnen inzetten om de 2e partitie te formatteren..
Dis is een uitgebreidere partitebeheerder dan het schijfbeheer onder Windows.

Mocht dit niet helpen. dan zou ik verder niet meer weten wat verder dan een nieuwe (herstel)installatie.
Succes.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan