win xp verwijdere

Status
Niet open voor verdere reacties.

toetje33

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 aug 2002
ik moet xp verwijderen met een bootdisk alleen als ik hem met een win98 bootdisk opstart en ik ga naar c:/ dan kan ik mijn schijf niet formatteren!

hoe kan dit?

is er een makkelijkere manier om te verwijderen?

Omdat je c schijf NTFS is denk ik.

Formatteren komt ook in de installatie opties als je boot met een winxp cd, is makkelijkste imo.

Laatst bewerkt:
oke thnx probeer het, ik kan hem niet verwijderen als ie opgelost is want dan is mijn schijfje weer leeg, komt nog wel

mvgr,

Gerben

Met Fdisk kun je de non-DOS partitie verwijderen en een nieuwe aanmaken. Daarna kun je deze wel formatteren.

Geplaatst door Binary
Met Fdisk kun je de non-DOS partitie verwijderen en een nieuwe aanmaken. Daarna kun je deze wel formatteren.

Ook nog een goede optie,:thumb:
maar is het niet zo dat als je een 2de partitie op dezelfde schijf zou hebben staan in Fat32, dat deze dan ook wordt gewist? of kan je heir ook kiezen? (is meer interesse dan je theorie proberen af te breken:o )

Laatst bewerkt:
Ik weet niet wat je na het formatteren erop wilt zetten, als dat nou XP of Win2k is. Dan kan je gewoon beginnen met de installatie daarvan, er zit nml een optie in om de hardeschijf te formatteren en dan windows installeren.

Geplaatst door @temptation

maar is het niet zo dat als je een 2de partitie op dezelfde schijf zou hebben staan in Fat32, dat deze dan ook wordt gewist? of kan je heir ook kiezen?
Vermoedelijk heb je gelijk, Fdisk is hier niet zo erg flexibel in. Alleen zal iemand die C: op NTFS heeft staan een eventuele 2e partitie waarschijnlijk niet op FAT32 hebben. Maar ja, het kan wel natuurlijk.
Ik ging (en ga) er van uit dat toetje33 maar 1 partitie heeft, anders zou dat eigenlijk moeten zijn vermeld.
Verder geef ik bij installatie van Win2000/XP de voorkeur aan het gebruik van de ingebouwde partitie-manager, maar ik had hier de indruk dat misschien Win98 moest worden geïnstalleerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan