Win10 installeren met behoud van eigen data?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,

Kun je Win10 Prof. 64-bits NL installeren met behoud van je eigen databestanden ?

MVG
Dukkel

Wellicht een overbodige opmerking maar je zorgt uiteraard eerst voor een backup van de spullen die je niet kwijt wilt. Ook bij het kiezen voor een installatie met behoud van eigen bestanden.

Welk besturingssysteem staat er nu op die PC ?

Hallo gast0205,

Neem me niet kwalijk, deze informatie was ik vergeten
Er staat nu Win7 Prof 64-bits NL op

MVG
Dukkel

Wellicht een overbodige opmerking maar je zorgt uiteraard eerst voor een backup van de spullen die je niet kwijt wilt. Ook bij het kiezen voor een installatie met behoud van eigen bestanden.

Hallo Edmoor,

Ja, dat zal ik zeker doen, alleen de geinstalleerde kaartspellen enz enz ben ik dan wel kwijt als het fout gaat.

MVG
Dukkel

Laatst bewerkt door een moderator:
Ga je de PC vanuit je bestaande Windows 7 upgraden naar Windows 10 of ga je een clean install (een volledig nieuwe installatie) van Windows 10 uitvoeren ?

Ga je de PC vanuit je bestaande Windows 7 upgraden naar Windows 10 of ga je een clean install (een volledig nieuwe installatie) van Windows 10 uitvoeren ?

Hallo gast0205

Een Clean- installatie wil toch zeggen: een installatie op een geformatteerde schijf.

Nee, de gebruikersbestanden zouden onaangetast moeten blijven.

MVG
Dukkel

Hallo Edmoor,

Ik heb erg blij met die link van zo pas, maar de kaart- en jigsaw spellen zijn apart ingekocht, voor m'n vrouw en ik heb dus geen backup omdat ze op schijf geinstalleerd zijn

MVG
Jan

Laatst bewerkt door een moderator:
Da's jammer. Maar dan heb je in ieder geval iets.

Waarom wil je naar Win 10, bevalt 7 Prof 64 niet?

Laatst bewerkt:
Nee, de gebruikersbestanden zouden onaangetast moeten blijven.

Klopt, jij gaat dus upgraden vanuit de bestaande installatie. Het spreekt voor zich (ook reeds aangehaald door edmoor) dat het maken van de nodige back-ups belangrijk is én blijft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan