Win10 kan niet op HDD gezet worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo mensen

Het klinkt misschien wel erg dom, maar ik kan op het moederbord van een vriend van me niet Win10 installeren vanaf de USB stick
De USB-Stick met Win10 en de SSD-schijf waar Win10 op moet komen ziet de computer wel in het opstart-menu (F11)

Ik kan de USB-Stick selecteren, maar dan krijg ik slechts een (klein) cursor streepje geheel links boven in de hoek,

Doe ik de SSD-schijf in een andere computer dan kan ik probleemloos Win10 installeren.

Ik heb al een paar maal de BIOS schoongemaakt (middels een klein stekkertje waarmee de batterij uitgeschakeld wordt), maar ook daarna gaat de cursor weer niet naar de SSD-Schijf

Tevens heb ik een SSD-schijf (SamSung) even ingebouwd als test, maar dat gaf hetzelfde laken en pak. Werkte dus ook niet
M.a.w. het ligt niet aan het OCZ SSD-schijfje maar aan het moederbord

Wat is hier fout? Of wat doe ik fout

Moederbord: MSI-7519 VER 1.0
SSD: OCZ Vertex 460

De vraag is dus HOE krijg ik dat moederbord weer in dezelfde conditie als bij wijze van spreke: gisteren ??

Met vriendeljke groet
Dukkel

Laatst bewerkt:
Jan. Bedoel je dat windows 10 niet op de SSD gezet kan worden. Is de aanhef wel goed. Win10 kan niet op HDD gezet worden?

je zegt immers: De USB-Stick met Win10 en de SSD-schijf waar Win10 op moet komen enz enz. ?

bedoel je soms dit.

Laatst bewerkt:
Als dat Vet echt functioneel is, geen bezwaar maar hier is het totaal overbodig. Mensen kunnen de teksten zo ook wel lezen en begrijpen. We zijn niet achterlijk. Er is al eens wat van gezegd, dacht dat je er rekening mee zou houden.

Tip: wees zuinig met de opmaak, een overdreven opmaak (vette tekst, veel smilies, enz.) komt nogal schreeuwerig of storend over. Gebruik ook niet alleen maar hoofdletters, dit lijkt net of je STAAT TE SCHREEUWEN.

Ja er is wel moeite voor gedaan maar betekent de cursor op een verder zwart scherm niet gewoon dat het medium niet opstartbaar is?

Hallo mensen,

Nee, dat is het niet.
M'n vriend heeft een nogal oud moederbord, en als er niets op de SSD schijf staat (=leeg) dan moet de USB-Stick waar het installatie bestand Win10 op staat, opstarten zonder behulp van de bestanden die in Win10 staan, zeg
maar BASIC
En de USB-Stick kan ik wel aanwijzen in het bootmenu, maar de USB-stick start niet op.

En eigenlijk bedoel ik DAT

Excuses voor mijn verkeerde uitleg

Maar wat is er aan te doen, dat die USB-stick wel normaal opstart ???

MVG
Dukkel

Dan is de titel misleidend want Windows 10 is er niet bij betrokken.
Wat is het besturingssysteem van de opstartbare USB stick?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan