Win2000 opstartprobleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lord Voldemort

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2004
Berichten
18
Hallo,

Ik heb net Win2000 pro opnieuw geinstalleert. Nu wou ik hem vanmorgen opstarten maar het lukt niet.

Eerst krijg ik het Windows 2000 pro opstartscherm met het blauwe blokjes laad balkje. Maar daarna word het scherm zwart.
Soms start de pc dan automatisch opnieuw op. Andere keer moet ik de stekker eruit halen en er weer in doen.

Als ik opstart in veilige modus zit er een minuutje en valt de pc weer uit.

Wat moet ik doen? :confused:
 
Laatst bewerkt:
Wat je in ieder geval moet doen is Logboeken nakijken (Event Viewer voor de engelse versie). Start -> Uitvoeren -> eventvwr.exe
en dan kijken in de logboeken Toepassing en Systeem voor elke waarschuwing of fout die met de werking van hard- en software te maken hebben.

Dan zoeken op Internet/Google naar het error/waarschuwingsnummer i.c.m. de applicatie/service/driver die wordt genoemd.

Kijk ook in Apparaatbeheer: Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc
naar apparaten die uitgeschakeld staan (met rood kruis erdoor) of met een ! (uitroepteken) ervoor.

Succes,

Tijs.
 
Bedankt voor je reactie! Maar mijn eigen pc start gewoon niet meer op dus ik kan niks doen.
Ik zit nu op een pc van iemand anders.


Edit: ik ben op mijn pc gekomen! Ik keek in dat logboek.

Ik zag iets staan van: Service Control Manager en dan het getal 7001
Daaronder stond ook SCM en het getal 7026.

Ik snap er niks van.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie! Maar mijn eigen pc start gewoon niet meer op dus ik kan niks doen.
Ik zit nu op een pc van iemand anders.


Edit: ik ben op mijn pc gekomen! Ik keek in dat logboek.

Ik zag iets staan van: Service Control Manager en dan het getal 7001
Daaronder stond ook SCM en het getal 7026.

Ik snap er niks van.

Ik heb een query voorbereid waarbij gezocht wordt bij Microsoft op Event ID 7001
Klik hier

Vul zelf in het zoek venster waar nu alleen Event ID 7001 staat ook de service of een paar kernwoorden uit de beschrijving in die niet gestart kon worden.

Voor google: Zoek naar: "event-id 7001" en zet er de service/driver/kernwoorden van de beschrijving achter (zoals benoemd in Logboeken). Laat de dubbele aanhalingstekens rondom "event-id 7001" staan en zet de service/dienst/kernwoorden er 'los' achter (met een spatie ervoor, dat spreekt vanzelf).

Overigens kun je vaak aan de service die niet gestart kon worden achterhalen wat er evt. aan de hand is. Is het een driver, dan die driver deïnstalleren etc.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan