Win2000 Win98

Status
Niet open voor verdere reacties.

jjw

Meubilair
Lid geworden
19 jul 2002
Berichten
5.040
Ik, net als iedereen, krijg als ik de pc aanzet de melding welk systeem ik wil opstarten, als ik nou 98 opstart en daar allerlij spelletjes opzet en software alleen geschikt onder 98, zie ik die dan niet als ik daarna weer opstart met 2000???

Of te wel, er is een hoop software die niet draait onder 2000pro (helaas) maar ik vindt 2000pro wel lekker stabiel dus wil niet terug stappen naar een kale 98 nieuwe installatie.

Ja snappen jullie het nog, draaien die twee systemen helemaal apart van mekaar.

Groetjes jjw
 
Ik dacht dat een dual-boot los van elkaar draaien. Ze hebben dus niets met elkaar te maken.
 
Dual boot

Ja een dual boot wel maar ik heb zelf niet gezord voor het feit dat ik nu een soort van dual boor kan geven, ik heb gewoon een schone nieuwe installatie gedaan met Win2000pro en het viel me al een tijd op dat ik twee opties krijg bij opstarten maar ik weet niet wat er gebeurdt als er bij beide op ga knoeien.
Leuk klusje voor vanacht....

groetjes jjw
 
Als je het ene systeem installeert na het andere en niet kiest voor een upgrade (voor het geval 98 ==> 2000) dan krijg je twee systemen die volledig los van elkaar draaien; ze gebruiken elk een apart deel van de vaste schijf en kunnen elkaar niet beinvloeden. Je kan er dus mee doen wat je wil. Ik zou zeggen doe zoveel mogelijk met je 2000 (stabieler) en de rest (zal wel voornamelijk sommige spelletjes zijn) met je 98. Als je genoeg schijfruimte hebt zou dit geen probleem mogen zijn.
Die dualboot optie krijg je wel steeds, maar je kan instellen (in 2000) welk van de twee de default (standaard) is en dus zal opstarten zonder tussenkomst.
Jo
 
Grappig

Weet je wat grappig is, ik heb weet dat er een andere manier is maar ik instaleer altijd eerst een Win ME versie, dit doe ik zo kaal mogelijk zodat hij lekker snel klaar is en dan pas voer ik de setup uit van mijn Wn2000 pro cd uit.
Als resultaat zou ik dan Win me als dual boot moeten krijgen...toch...???

Toch wel grappig, ik vroeg me alleen maar af of de twee systemen mekaar beinvloeden.
Maar 1 manier om dat uit te vinden....proberen.

Systeem:

Asrock amd K7VT2 serrie moederbord met amd 2000+ xp processor.
5112mb werkgeheugen.
Club 3s nvdia geforce 4 mx440 8x agp 128mb geheugen met tv en digi out.
1x (c:) western digital 60gb 7200rpm
1x (d:) matrox 14 gb 5200 rpm
17" monitor
Trust ami 250s cordless mouse
Medion + toetsenbord
Adsl aansluiting van tiscali.

Voor mij meer dan genoeg.

Groetjes jjw
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan