win2000 ziet IDE apparaten als SCSI

Status
Niet open voor verdere reacties.

Olav

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
2.249
Hoi,
de afgelopen week heb ik behoorlijk wat problemen gehad met mijn computer.
In eerste instantie crashtte mijn harde schijf. Nieuwe harde schijf gekocht en geinstalleerd. Die klapte er ook binnen de kortste keren uit, maar was te herstellen.
Nu zit ik na de 2 installatie van win 2000 en installatie van service pack 4 in mijn configuratie scherm / hardware beheer te kijken en zie tot mijn stomme verbazing dat mijn harde schijven en mijn CD brander als SCSI apparaten worden gezien door Windows inplaats van ATA/IDE.
Ik vermoed dat dit ook de problemen heeft veroorzaakt waardoor mijn hardeschijf de 2e keer eruit klapte.
Iemand een idee waarom dit gebeurt en hoe ik dit weer als IDE apparaten kan laten werken?

Olav
 
Ik had nog een scherm printje... even vergeten :eek:
 

Bijlagen

  • scsi_apparaten.jpg
    scsi_apparaten.jpg
    25,3 KB · Weergaven: 22
Misschien even uit apparaatbeheer gooien en dan opnieuw laten instellen?
 
Ik zal het eens eerst voorzichtig proberen met de cdrom speler voordat ik mijn harde schijven niet meer opkom ;)

Olav
 
Ok, dat werkte dus niet. CDRom uit apparaat verwijderd, en automatisch weer laten opstarten.
Zonder enige melding oid zette hij hem weer terug als SCSI apparaat :confused:

Olav
 
Ik kwam net dit bericht tegen op de website van VIA technologies:
Category:
IDE Driver/Devices

Question:
Why does Windows 2000 Device Manager list my IDE devices as SCSI devices ?

Answer:
In the Windows 2000 hierarchy of device recognition, IDE is located lower than SCSI. Therefore all third-party vendor IDE drivers are misinterpreted by Windows 2000 as being SCSI drivers. This misinterpretation has no impact on system performance or compatibility.

Ik hoop het dus maar dat wat ze zeggen inderdaad ook zo is :confused:

Olav
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan