Win2000pc in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

noudus

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2003
Hallo. Ik heb een Novell netwerk, met win98 pc's.
De pc's worden aangemeld met windows netwerking. Bij Win98 kon je onder netware client bij de eigenschappen de server instellen en de schijf waar hij het eerste kijkt.
Bij win2000 weet ik niet waar ik het moet instellen. Het lukt me niet om op het netwerk in te loggen.

Wie weet hoe het moet?

Heb je ipx/spx en de netware client van microsoft alwel op de 2000 machine geinstalleerd?

dat heb ik wel geinstalleerd ja. Ik kan alleen nergens vinden waar ik de server moet invullen.

Ik heb net ff netware client geinstalleerd en kreeg gelijk de melding welke prefererd server ik wilde,

Maar aangezien ik geen novell hier heb kan ik het niet verder testen.

Kan het komen dat ik de pc ook even met de netwerkkaart aangesloten heb gehad als breedbandverbinding?

Hartelijk dank voor de moeite in ieder geval!

Lijkt me stug..

Waarom haal je anders bij novell.com geen novellclient op

Ik heb even opnieuw de netware client aangemaakt, en ik kan inderdaad de server kiezen. Als ik opnieuw opstart (met de zelfde gebruikersnaam en password als bij het servernetwerk), dan word ik niet ingelogd in het netwerk. Tenminste, ik kan de netwerkschijven niet zien.

De server is niet het zelfde als het domein?

Ik zal eens bij novell kijken of ik er uit kan komen met een novell client.

is het zo dat je eerst een gebruiker moet aanmaken in windows voordat je aan het netwerk zit? Deze gebruiker heeft de zelfde inlognaam en pw als een gebruiker in het netwerk.

Dat heb ik gedaan in ieder geval.

Client voor Microsoft Windows networking mag ook aan blijven staan?

Je hebt dus alleen een novell omgeving en geen windows omgeving?

Maak lokaal dan wel een gebruiker aan

Ik weet niet precies wat er met omgeving wordt bedoeld. Op de server staat in ieder geval geen windows. Een client pc krijgt een novell login scherm en de andere pc's krijgen een windows loginscherm.
Bij deze opnieuw geinstalleerde pc krijg ik geen "netwerk" login scherm, maar een loginscherm voor de pc zelf.
Ik kan dus geen netwerk loginnaam opgeven, maar (volgens mij) alleen een naam die lokaal geldt.
Volgens mij hoefde ik bij de Win98 pc's in ieder geval niet eerst een lokale gebruiker aan te maken....

Ik heb de netware client en de client voor microsoft netwerken ingesteld staan net als op de andere pc's. Ook heb ik zowel Ip als IPX ingesteld staan.
Ik heb ook de server gekozen.

Ik dacht dat ik hiermee alles wel had, maar ik kan de schijven van de server nog steeds niet zien.

Bij 98 hoef je idd geen lokale gebruiker aan te maken. Is bij win2000 wel nodig

Het makkelijkst is toch de novell client van novell zelf

Ik heb de Novell Client geinstalleerd. Het inloggen op de server lukt echter nog niet.
Voor het installeren van deze Novell client kon ik de server nog wel ergens zien in het netwerk, maar bij het loginscherm kan ik hem niet vinden.

Kan het zijn dat de Novell software van de server te oud is? Het is versie 3.12.

Of moet ik onder windows nog een of andere instelling doen?

Durf ik zo niet te zeggen. Heb nooit gewerkt met 3.12.

Maar normaal gesproken moet je in de client zelf de server kunnen vinden

Als ik op "Trees", "Contexts" of "Servers" klik om te zoeken, dan krijg ik steeds een lege pagina.

Het is me gelukt!!

Ik heb de microsoft netware client opnieuw geinstalleerd. En deze keer heb ik het vinkje bij "aanmeldingsscript gebruiken" niet over het hoofd gezien.

Mario bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan