Win2003 inloggen duurt lang

Status
Niet open voor verdere reacties.

maramb

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2005
Ik werk met een 2003 server met 15 gebruikers, het inloggen met WinXP Prof. duurt vrij lang. Ik heb mij laten vertellen dat het iets te maken heeft met DNS of iets in die richting.
Weet iemand precies hoe dit zit ??

Dat kan met DNS te maken hebben als DNS niet goed geconfigureerd is. Meestal is het dan het geval dat de clients gebruik maken van de dns-server(s) van de provider. Deze server(s) kennen als het goed is niet jouw interne domein, dus zullen zij geen antwoord kunnen geven op de vraag waar de server staat.
Je clients gaan dan wachten op antwoord, wat ze niet krijgen en na verloop van tijd schakelen ze dan over op NetBios om je server te vinden.
Dus dat is even een punt dat je kan controleren. Maar loggen ze wel snel in of duurt het laden van de persoonlijke instellingen lang? Want dat is ook een vaak voorkomend verschijnsel dat het profiel van de gebruikers heel groot is.
In zo'n geval kan je ook besluiten om bepaalde mappen ergens anders neer te laten zetten via policies enzo. Maar kijk ook eens in de eventlogs van de clients en de servers, misschien dat je andere opvallende dingen tegenkomt.
Want traag inloggen, traag netwerk zijn over het algemeen heel relatief allemaal ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan