Win2K installeren naast Win XP lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

virtually

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2002
Ik heb een probleem, ik wil namelijk Win2K opnieuw installeren naast WinXP, maar krijg de melding dat dat niet kan omdat ik geen ouder besturingssysteem kan installeren. Nu staat er op mijn PC een gecrashte Win2K installatie en die wil ik proberen te behouden door die te upgraden.

Formateren is nog geen optie, wil eerst weten of het mogelijk is om toch Win2K naast XP te installeren...

Groeten

Eerst zorgen dat je een vrije partitie hebt, dan booten vanaf de CD-rom WINDOWS 2000, Windows 2000 installeren op de vrije partitie.

Wel, zoals dat altijd moet, een backup maken van documenten enz.

Thnx voor de reacties, maar de situatie op dit moment is dat ik op een partitie de "corrupte/gecrashte" win2K heb staan en daarnaast de nieuwe XP.

De vraag of eigenlijk wat ik wil is Win2K over de gecrashte installatie om zo het corrupte file te vervangen..... weet alleen niet welk file corrupt is,

maar gisteren bleef win2K hangen in zijn opstartprocedure en ik kwam ook niet meer in de veilige modus, vandaar XP erover gedaan en ik heb zodoende al veel kunnen back- uppen...

Groeten

Het probleem heeft zich vanzelf opgelost, vraag me niet hoe maar in een keer startte hij op in Win2K en na de nodige herstelwerkzaamheden loopt alles weer als een trein. Ik heb wel voor de zekerheid een backup gemaakt voor het geval dat het weer mis gaat, want waarschijnlijk was mijn harde schijf instabiel(maxtor 80Gb), na een uitgebreide scan gelukkig geen badblock...... verder moet mijn computerboer nog met een andere HDD langskomen, hij dacht nl. hetzelfde een badblock..... maar hij draait nu alweer 2 weken stabiel....

Iig bedankt voor de reacties!!!

groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan