Win2k server opzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Berichten
2.879
Hallo,

Ik wil graag bij mijn thuis een win3k server opzetten, die ook als Primary Domaincontroller laten draaien en dan Terminal Services gaan draaien. Dit om er een beetje mee te gaan stoeien en wat te leren

Weet iemand hoe ik dat het beste kan doen of waar ik informatie kan vinden over het installeren?
 
een win3k server kan maximal twee terminal sessies tegelijk aan.
Win2k kan er een onbeperkt aantal aan.

weet je helemaal niet hoe je een server installeert of gaat het alleen om terminal services.

hier nog een link naar cursus materiaal http://www.sip.be/cursus/win2000/index.htm
 
Laatst bewerkt:
Het installeren van de server heb ik geen probleem mee.

Het gaat voornamelijk om Terminal Services (niet verwarren met Remote Desktop ;) )

Ik wil nl wat applicaties gaan draaien onder TS, zoals Office en Visual Studio, zodat ik vanaf mijn werk of elders gewoon via een TS sessie bij mijn gegevens kan.

Alleen het opzetten van de Active Directory, TS en het instellen van Win2k3 als primary Domain controller, levert problemen op omdat die afhankelijk van elkaar zijn en ik dat ook niet eerder gedaan heb.

Maar ik ga de link zeker even bekijken :)
 
mavaros zei:
Hoi,

Ben je soms met MCSE bezig.:shocked:

Nee hoor .
Als ik zo rijk was dat ik dat kon betalen dan zat ik nu niet bij mijn baas :D :D

Maar ik heb thuis al een paar jaar een netwerk met nieuwe en oude pc's waar ook de kinderen op werken en dan is TS ideaal. Kunnen ze vanaf hun P3 lekker hun huiswerk op de server maken zonder dat ik dat daarop hoef te installeren :)

En ik wil er ook wat meer kennis van hebben dan ik nu heb.
Netwerkkennis heb ik wel, maar juist dit stukje ontbreekt en de meeste bedrijven werken toch wel met AD
 
Ik heb een win3k server met daaraan gekoppeld een win2k server
dewin3k server heet server01 en de win2k server heet server02.
Ik weet niet precies wat je wilt gaan doen maar de win3k server is bij mij de server waar alle gebruikers op geinstalleerd zijn en de win2k server is alleen maar voor terminal service.
Op die server heb ik het office pakket staan en daar kan iedereen dan bij.
Ik heb in c;\document en settings.........alleen maar gebruiker profielen aangemaakt met de beschikbare applicaties.

Maar de link die ik eerder gaf kan jou een heel stuk verder helpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan