Win2k wil niet installeren op SCSI-schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Webmaster Tappa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 apr 2003
Hoe kan ik win2k (windows 2000 profesional) instaleren op een scsi schijf als ik bezig ben met het formateren van de schijf door middel van de win2k instalatie cdr geeft hij als error dat hij hem niet kan formateren omdat het een scsi schijf is. na lange tijd leeg gegooid in msdos met format c: wil ik duz win 2k erop zetten zegt hij na een tijdje dat hij win2k niet kan instaleren door een interne hardware fout weer de scsi schijf :'( maar goed ik heb nu maar win xp er opgezet maar het werkt niet foed ik wil win2k erop hebben wie geeft advies?¿

Zitten er nog ide schijven in?

En wat stond er voorheen op die schijf of is ie nieuw?

Wat je nodig hebt zijn drivers voor je SCSI-controller, die kan je downloaden van de site van de fabrikant. Die drivers kan je dan laden van diskette door te booten van de Win2k-CD, en bij een van de schermen op F6 te drukken.

Ik heb trouwens de titel veranderd, het is de bedoeling dat een titel het probleem kort weergeeft :)
Overigens zou het raadzaam zijn een stukje aan je (oorspronkelijke) titel toe te voegen:

Een SCSI schijf? Niet aan beginnen als je er weinig kennis van hebt."
(Om een misverstand te voorkomen, dit is absoluut niet bedoeld als flame naar jou).

Laatst bewerkt:
Kleine lettertjes worden vaak over het hoofd gezien, Steve ;)

Beter al ja :)

Laatst bewerkt:
De meeste SCSI controllers worden trouwens ondersteund door de setup van Win2k. Alleen hele nieuwe/speciale controllers willen wel eens eigenwijs zijn.

Dat dacht ik ook met mijn RAID-controller. Ik heb een Promise Fasttrak TX2000, érg veel gebruikt. Maar toch had ik aparte drivers nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan