Win32 4us

Status
Niet open voor verdere reacties.

EagleHunter

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2001
Berichten
166
Telkens wanneer ik via Outlook de mail binnenhaal komen er eerst zo 5 tot soms 20 viruswaarschuwingen binnen van Avast. (Win32 etc...) Ik ga ervan uit dat dit mailtjes zijn van geinfecteerde andere gebruikers.

Ik heb met Avast onze computer al gescand, maar volgens het programma is de computer virusvrij.

Hoe voorkom ik al die geinfecteerde mailtjes en hoe kom ik erachter dat onze computer werkelijk virusvrij is?
 
Je kunt altijd voor de zekerheid op www.housecall.nl scannen. Maar als je virusscanner ze tegenhoudt, dan is er toch geen probleem?
 
Bedankt Megabit.

Nee, je zou zeggen dat er niets mis is als de virusscanner alles tegenhoudt, maar soms krijg ik een mailtje van Mail Delivery System of zoiets die vermeldt dat een bepaalde mail naar een zeker iemand niet verstuurd kon worden. En dat terwijl ik geen mail verstuurd heb.

En soms krijg ik een automatische mail die meldt dat hij/zij/het bedrijf een geinfecteerd mailtje van mij heeft gekregen. En wederom; ik heb niets verstuurd!

Daarnaast is het niet prettig om eerst 20 mails binnen te krijgen (samen met de 20 viruswaarschuwingen) en die eerst te moeten verwijderen, alvorens de gewone mail te kunnen/willen bekijken.

Snappez vous?

De online scanner die je mij aanbeval constateerde dat er geen virussen op m'n computer zitten. Maar hoe verklaar je dan de bovenstaande gebeurtenissen?
 
Je snappe:D. En dat van het Mail Delivery System kan gewoon nep zijn, daar zit het virus juist in. Maar heb je al gescand op housecall en heb je een firewall? Ik weet niet of in Avast de optie zit om niet te melden dat er een virus is gevonden in een mail.
 
Ja, ik heb een Firewall. En ik heb gescand op Housecall; resultaat; geen virus.

Maar vandaag kreeg ik weer 2 mailtjes (naast de 14 geinfecteerde mailtjes) met de mededeling;
Dit is een automatisch gegenereerde email. Er is door onze software een virus in uw attachment ontdekt.

En dat terwijl ik dus wederom niets verstuurd heb. In deze 2 mailtjes vond Avast geen virus.
 
Tja maar dat bericht kan 'automatisch gegenereerd' worden door een virus. Ik zou me er niet zo druk om maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan