Win32:Alureon-FR

Status
Niet open voor verdere reacties.

punyeta

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2010
Hallo. Had een paar weken geleden een probleem geplaatst dat mijn laptop niet meer wilde starten en ik weet nu waarschijnlijk waardoor. Mijn Avast scanner vindt steeds het Win32:Alureon-FR trojan of virus en meestal als ik niets doe. En elke keer als ik op verwijderen druk kan ik na uitzetten hem alleen nog aankrijgen met: De laatst bekende configuratie kiezen. Het zit in C:Windows\system32\drivers\atapi.sys. Zegt mij helemaal niets.Is er een manier op dit eruit te halen? Groeten Jan

Je zou het kunnen verwijderen op de amateur manier, download Malware Bytes, doe een full scan en verwijder de geinfecteerd bestanden. Herstart je PC vervolgens.

win32 Alureon

Hoi DaveDJ. Bedankt voor je reactie. Ik denk niet dat dat gaat lukken.Telkens als ik scan met avast of super anti spyware of iets anders dan start de pc niet meer op,altans niet op de normale manier.Moet dus iets anders gaan proberen.Groeten jan.

win32 Alureon probleem

Hallo Lightframe. ook bedankt .Weet niet wat een TDL3 infectie is.Weet inmiddels wel via google dat het Atapi sys iets met IDE hd te maken heeft.Je mag het dll niet verwijderen. Ik weet niet op er nog een andere manier is die niet zo verschrikkelijk omslachtig is. Van daag zag de scan met Super anti spyware ook geen probleem. De enige merkbare last tot nu toe is dat er steeds een blanco internet explorer wordt geopend en de avast melding ook. Groeten Jan.

Wat je ook kan proberen is naar taakbeheer gaan, kijken of er onbekende processen draaien, zoja google hem dan even,
Als word gezegd dat het virus is dan gewoon naar zoekoptie en naam van bestand invoeren en verwijderen, "niet verwijderen' als het bestand in system 32 zit.
Hoor Het wel

win32 Alureon FR

Hallo ReAlzZ. Ja, het zit in system 32, daarom, als ik het delite wil de laptop niet meer opstarten. Ga de komende week nog wat proberen en als dat niet lukt wordt het Format C.
Ben ik wel weer 2 weken bezig om alles werkende te krijgen maar het is niet anders.Groeten Jan.

even nog mee wachten, wat is precies het naam van het bestand dat je wil verwijderen,
ik zou eerst even een back-up maken van je computer.
Daarna zoek je nog even op of het is toegestaan om het uit de system 32 mapje te verwijderen, want sommige virussen zitten daar geïnstaleerd.
Ik Hoor het nog wel

win32 Alureon FR

Hoi ReAlzZ. bedankt voor je mail. De exacte naam moet ik vanavond opzoeken,zit nu op werk. Weet nog wel dat de laatste regel, \ atapi.sys is, geloof iets met de IDE controler. zag ik met google. Ja, een backup maak ik wel.Windows XP staat er zo weer op maar dan de rest.Weer mailen voor licenties en zo. Groeten Jan.

win32 Alureon

Beide bedankt voor het bericht.Ja, Dat is het precies. Een rootkit dus. had ik nog niet van gehoord. Die engelse site moet ik echt een paar keer goed doorlezen,En die ander van tweakers, daar verwijzen ze naar een programma RootkitRevealer 1.70 maar die is niet te downloaden van die site en andere doen het ook niet.ff verder zoeken dus.Nu maar gaan kijken wat het eenvoudigst is om het kwijt te raken.Groeten en bedankt.

rootkit

Hoi Harry.Erg bedankt, is gelukt. Weet niet of jij weet of dit progje erger is dan de kwaal.Dit soort dingen is mij onbekend. Zal die site ook nog wel goed doorlezen.Ik weet ook niet eens welk gevaar ik loop met dit in de pc behalve dan dat het explorer steeds opent. Groeten Jan

Hoi !

Progje is van SysInternals, inmiddels min of meer overgenomen en aanbevolen door @Microsoft.

Kun je safe gebruiken.

Lees de pagina uit m'n laatste link even door; met Google evt. in NL te vertalen.

Succes,

Harry.

rootkit

Hallo Harry. Bedankt voor je uitleg en tips. Vooral voor de vertaling, gewoon engels gaat wel maar dit ziet er te technisch uit.Zal nog wachten met opgelost.Groeten Jan:)

Rootkit

Hoi, ben ik even nog laat. Heb 3x een scan gedaan en daar komen 30 items uit. Kan ze alleen niet opslaan, dan sluit het programma af met de bekende windows foutmelding. jammer.:o

rootkit

Hallo. Weekend weer geprobeerd om van RootkitRevealer een logfile te bewaren maar dat lukt mij nog steeds niet, ook niet met print screen.Laat maar, kijk het nog even aan. Denk dat formatC sneller gaat. Gr.Jan.

Alureon Rootkit

Hallo.Ben nog steeds bezig om het weg te krijgen. Probeer te zoeken in welke map het zich bevindt. Het gekke is dat avast niets in windows systen32 map vindt.Misschien toch naar HijackThis sectie van nucia gaan. Groeten Jan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan