Win32.KillFiles.AB

Status
Niet open voor verdere reacties.

Silvie

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2003
Vandaag kreeg ik de melding van mijn virusscanner (eTrust EZ Antivirus) dat mijn pc geinfecteerd is met het Win32.KillFiles.AB virus.
Ik kreeg twee meldingen,namelijk:

Win32.KillFiles.AB trojan. Deleted

en

Win32.KillFiles.AB trojan

Wat betekend dit en kan ik ergens een patch vinden om deze te verwijderen?
Wat doet dit virus met je pc?
Mijn pc loopt al een tijdje niet goed,loopt vak vast en strart heel langzaam op (het laatste heb ik met Bootvis proberen te verhelpen,maar dat is na een keer ook weer zoals daarvoor)

-Edit-

Ik heb de virus scanner laten lopen,maar toen ie klaar was gaf hij niet aan dat er een virusinfectie was,maar toen ik m afsloot kreeg ik weer een waarschuwingsbalk met de zelfde waarschuwing als ervoor.

Laatst bewerkt:
1. Schakel systeemherstel uit (alleen van toepassing als je Windows ME of XP hebt).

2. Herstart de pc in veilige modus. Uitleg: http://www.virushelp.nl/veilige_modus.htm

3. Doe een volledige scan met je antivirusprogramma (in veilige modus dus).

4. Herstart de pc in 'normale modus'.

5. Schakel systeemherstel weer in (alleen van toepassing als je Windows ME of XP hebt).

Als ik het systeemherstel wil uitschakelen dan krijg ik de volgende melding te zien:

''U wilt systeemherstel uitschakelen als u doorgaat worden alle bestanden verwijderd en kunt u verandereringen in de comfiguratie van de computer niet opsporen of ongedaan maken''

Is dit veilig?
Kan ik het systeemhertsel wel gewoon uitzetten?
Betekent dat niet dat ik alle herstelpunten die ik heb gemaakt dan kwijt ben?

Ik heb trouwens XP.

ja die ben je dan allemaal kwijt :confused:
maar daarna zet je em natuurlijk weer aan en maak je weer een systeemherstel dus dan heb je er weer 1.

dit is veilig en is wel een keertje goed voor je pc dan krijg je meer ruimte en kan je pc dus sneller worden.

Geplaatst door Silvie

Betekent dat niet dat ik alle herstelpunten die ik heb gemaakt dan kwijt ben?

Inderdaad, maar dat is ook de bedoeling. De kans is namelijk groot dat het virus zich juist bevindt in de bestaande systeemherstelbestanden. Vandaar dat je systeemherstel het beste even tijdelijk kunt uitschakelen.

Ik heb de pc eergisteren in een veilige modus gehad,met het resultaat dat ik er niet meer uitkwam!
Het probleem is niet opgelost,maar het was erg vervelend dat ik niet wist hoe ik uit de veilige modus moest komen.
Gelukkig ben ik er zelf uitgekomen,anders had mij dat 60 euro gekost omdat ik dacht dat ik er niet zelf meer uit kwam!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan