WIN32/olmarik.tdl4 trojan, hoe te verwijderen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Borrelnoot

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2006
Berichten
804
Hallo :).

In een eerder topic had ik problemen met een geluidsdriver. Bij het downloaden van een wat oudere driver, kwam er plotseling een virus op mijn pc, aangezien ik mijn virusscanner had uitgeschakeld voor het driver probleem, en vergeten was weer aan te zetten ( dom ! ), zit ik nu met een virus WIN32/Olmarik.tdl4 . Volgens NOD32 zit deze in de " operating memory " maar krijgt hem niet verwijderd. Deze virus vertraagd mijn pc een klein beetje, maar het ontregelt al de geinstalleerde browsers. In IE en firefox word ik nu volstrekt naar andere website geleid dan de bedoeling ( als ik google.nl intik, kom ik op een ziekenhuis website uit, zoiets), Opera browser doet dat niet, maar is extreem langzaam geworden.

Het is dus een hardnekkig en een vies virus, de vraag is, hoe kom ik hier vanaf ?
 
zal eens een poging wagen, browser is ENORM traag.

Trouwens, de trojan heeft het voor mekaar gekregen ESET NOD32 niet meer mee te laten starten met windows

PS: zou liever willen als het hier kan, naar andere websites surfen is een hele onderneming op zich.
 
Laatst bewerkt:
AO, AKN:

Probeer dan deze eens:

https://www.surfright.nl/nl/downloads

Je moet zelf kiezen tussen 32/64 bit, & doet 't, of niet. (Installeren als (een) Administrator.)

Het is een volledige ProefVersie, als je Verwijderen kiest is de Licencie 30 dagen geldig. Je kan ook Uitvoeren als XML-bestand.
 
heb je al eens malwarebytes antimalware gedownload en je pc laten scannen? hier is de link : MBAM
 
heb het best wel goed verprutst nu :(. Alles ging steeds trager en trager.. Er was geen andere uitweg dan herinstalleren. alleen bij installatie vraagt vista om drivers van mijn harde schijf.. tja.. die zijn er zo 1 2 3 niet.

@ Spocky: die vond niks, dat is het merkwaardige. Alleen nod32 vond hem, maar hij kon het niet verwijderen..
 
heb het best wel goed verprutst nu :(. Alles ging steeds trager en trager.. Er was geen andere uitweg dan herinstalleren. alleen bij installatie vraagt vista om drivers van mijn harde schijf.. tja.. die zijn er zo 1 2 3 niet.

@ Spocky: die vond niks, dat is het merkwaardige. Alleen nod32 vond hem, maar hij kon het niet verwijderen..

je had moeten wachten om een herinstallatie uit te voeren, je had als MBAM niks vind en nod 32 niet in staat is om die virus te verwijderen kon je combofix installeren en laten scannen, maar nu is het te laat zie ik.....:confused:
 
misschien was even wachten te laat, sinds het de anti virus al had uitgeschakeld, wist ik niet wat ie daarna zou doen, ik heb als een bezetende al mijn bestanden op een backup externe HD gezet ( foto's van mijn camera en muziek ). want daarna was het zo traag dat op het internet gaan, of iets uitvoeren niet meer makkelijk ging ( bijna een coma-pc )

Ik wist bij het openen van deze topic niet hoe deze virus / trojan zou gedragen... nu dus wel helaas.

Inmiddels heb ik het voor mekaar gekregen de boel alsnog te installeren, en zit ik weer op een snelle pc, met een verse windows, ik zag geen andere uitweg ( vandaar mijn late antwoord ).

Een goede les; doe nooit je anti virus uitzetten.. en altijd back-uppen :D

Iedereen toch heel bedankt voor jullie medewerking, sorry dat het anders is gegaan..;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan