WIN32 Open/close browser

Status
Niet open voor verdere reacties.

jopie33

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2010
Berichten
30
Hallo allemaal,

Ik probeer een programma te maken die een website opent in de standaard ingestelde browser en daarna moet dit browservenster weer gesloten worden. Ik probeer dit met win32 code maar ik ben daar niet goed in. Hij opent hem wel maar sluit hem niet. Weet iemand hoe ik dit kan doen?

mvg Jopie33

[CPP]
HWND hWnd;
ShellExecute(hWnd, "open", "http://www.google.com", NULL, NULL, SW_HIDE);

DestroyWindow(hWnd); // werkt niet
SendMessage(hWnd, WM_CLOSE, 0, 0); // werkt niet
[/CPP]
 
De eerste parameter van ShellExecute() is een handle naar een window die gebruikt kan worden voor het laten zien van fout berichten of een UI.
Ofterwijl, je voert DestoryWindow() uit op een HWND die nooit een waarde heeft gehad.

Je moet erachter zien te komen wat de classname van een Internet Explorer window is en dan FindWindow gebruiken om de HWND te verkrijgen. Let wel op dat het dan niet zal werken als je een ander standaard browser hebt, en met een beetje pech sluit je een ander Internet Explorer schermpje af.
 
Je moet erachter zien te komen wat de classname van een Internet Explorer window is en dan FindWindow gebruiken om de HWND te verkrijgen. Let wel op dat het dan niet zal werken als je een ander standaard browser hebt, en met een beetje pech sluit je een ander Internet Explorer schermpje af.

Je kunt via het register ook opvragen wat de standaard browser is. (en dan bijvoorbeeld de handle aan de hand van de naam opvragen)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan