Win32/Shakedown

Status
Niet open voor verdere reacties.

joey1999

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2011
Berichten
110
Hallo iedereen

Ik wilde een ''update'' van Adobe Flash installeren, maar AVG 2011 kwam op en zei: Malware gedetecteerd! Win32/Shakedown. Ik heb dit virus inmiddels in quirantaine gezet, maar mijn taakbalk is weg, behalve het Windows-knopje (Start Menu) en het Google-zoekvak. Ik heb al geprobeerd om via Taakbeheer Explorer.exe te starten, maar ik kwam niet echt verder... Weet iemand raad? Ik heb een HP Laptop (net nieuw, gisteren gekocht), Windows 7 en als virusbeveiliging AVG 2011. Screenshot komt eraan.

http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/3457876.html
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Graag de volgende keer de "Aanpassen" knop gebruiken, Nou heb ik de link in je eerste bericht gezet.

Het lijkt erop dat je Taakbalk volledig transparant is, dit zou je bij "Persoonlijke instellingen" > Windows kleuren kunnen veranderen.
 
Oeps, had die knop niet opgemerkt.
Nee, hij staat niet transparant.

EDIT: Met 'Malwarebytes gescand, niets gevonden
 
Laatst bewerkt:
Opgelost

Na een beetje rommelen ben ik erachter gekomen wat er virus erop staat: LOADER.EXE en SHAKEDOWN.EXE. Ik heb de processen beeindigd, uitgeschakeld via msconfig, de bestandje volledig verwijderd, Schijfopruiming gerund en gescand met AVG 2011. De problemen zijn verholpen. Hartelijk dank voor jullie meedenken! :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan