Win32:Trojano-G [Trj]

Status
Niet open voor verdere reacties.

lobimang

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2001
Berichten
117
Elke keer dat ik een bestand download krijg ik deze melding Win32:Trojano-G [Trj] en het advies om deze te verplaatsen naar de kluis .
ik maak gebruik van Avast home edition ,en commodo fire wall
kan iemand mij vertellen wat dit voor trojan is en wat het doet ?
 
Meerdere mensen hebben dit probleem, zoals je ziet op het forum van Avast.
Ik zou een volledige / uitgebreide systeemscan doen met Avast, en kijken wat daar uitkomt. Bij voorkeur de systeemscan uitvoeren in de Veilige modus.

En daarna het volgende:

1.Download en installeer
AVG Anti-Spyware.

  • Na de installatie, open AVG Anti-Spyware:
    * onder "Status", klik op Change state naast "Resident shield". (wijzig van active naar inactive!)
    * onder "Update", klik op de Start update knop.
    * onder "Scanner", tab "Settings":
    • - onder "How to act?", klik op "Recommended actions" en selecteer Quarantine. (ZEER BELANGRIJK!)
      * onder "Reports", selecteer Automatically generate report after every scan en verwijder het vinkje bij Only if threats were found
    Sluit AVG Anti-Spyware. Laat het nog niet scannen.
Start op in veilige modus

Start AVG Anti-Spyware.
  • * Klik op Scan en kies Complete System Scan.
    Na de scan; volg onderstaande instructies :
    BELANGRIJK : Klik niet op de "Save Scan Report" knop vooraleer je de "Apply all Actions" knop hebt aangeklikt !
    * Draag er zorg voor dat Set all elements to: op Quarantine staat (1),
    zoniet klik op de link en kies Quarantine in de popup menu. (2)
    (Dit geldt niet voor cookies, deze worden onveranderlijk gedelete !)
    * Onderaan het venster klik op de Apply all Actions knop. (3)
    ewidoscan.jpg

    * Wanneer je de melding krijgt 'All actions have been applied', klik je onderaan op de knop Save Report.
    * Klik in het menu bovenaan op Reports. Kopieer het rapport van de scan en plaats dat hier in je volgende bericht.
 
problemen

kijk als een virus scanner te veel gezeik geeft is ie gewoon slecht vul de rest maar in...
 
kijk als een virus scanner te veel gezeik geeft is ie gewoon slecht vul de rest maar in...

Dat is weer een behoorlijk stukje lariekoek!!

Net twee weken geleden bijvoorbeeld gaf AVG problemen i.v.m. een niet helemaal goede update van de virus-definities, internet stond er vol mee...
Jouw advies zou dus ook fout zijn om AVG te installeren...

Gewoon onzin allemaal, zowel Avast als AVG zijn prima producten!
 
raar

waarom krijg ik er nooit gezeik mee? maar ik ga avast ook eens aan een test werpen
 
hoop

jah dat hoop ik. ik ga even virussen launchen en dan kijken of hij ze detecteert
 
kijk als een virus scanner te veel gezeik geeft is ie gewoon slecht vul de rest maar in...
Mag ik je nog even op het volgende regeltje in onze huisregels wijzen:
Plaats evenmin berichten die geen toevoegde waarde leveren aan de thread, m.a.w. nutteloze berichten.
Jou bericht voegt op deze manier totaal niets toe.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan