win7 controleert usb hdd... hdd niet meer aanwezig

Status
Niet open voor verdere reacties.

roppertje

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2009
Berichten
10
Hallo,
ik heb op een nieuwe computer met i7, 4gig geh en 500 gb hdd Win7 geinstalleerd. Alles draait super. Dan wil ik een aantal programma's installeren vanaf mijn externe 500 gig sata schijf. Win7 vraagt of ik de schijf wil laten controleren, het wordt door W7 aangeraden dit de eerste keer te doen. Ik ga akkoord. Na ca 5 minuten zie ik dat er 64 bestanden zijn gecontroleerd en dat er geen beweging meer inzit. Ik annuleer de opdracht en kan sindsdien niet meer bij de hdd komen. Koppelen aan een xp computer geeft hetzelfde resultaat. Wat kan ik doen om mijn data te redden?

Groet,
Jakob
 
Misschien dat je de pc in veilige modus kunt opstarten en dan proberen.

Als je hem dus nu steeds aansluit, geeft Windows helemaal geen melding dat er iets in aangesloten? Of doet ie dat wel, en loopt ie vast zodra je hem opent?
 
Misschien dat je de pc in veilige modus kunt opstarten en dan proberen.

Als je hem dus nu steeds aansluit, geeft Windows helemaal geen melding dat er iets in aangesloten? Of doet ie dat wel, en loopt ie vast zodra je hem opent?

Bedankt voor het meedenken.
De harde schijf wordt niet meer herkend. Ook aangesloten op een XP, gewone en veilige modus en in beide gevallen met Partition Magic gekeken, geen resultaat. Ook heb ik de computer met de scjijf als slave aangesloten (jumpers goed) opgestart met een recoverdisk van Symantec. Wordt niet herkend. Heb je nog ideeen? Zou het een corrupte partition table of MBR kunnen zijn? Hoe zou ik dat kunnen nakijken?

Ik heb het gelukkig kunnen oplossen. Eerst de hdd als enige hdd in de computer plaatsen. Dan met BartPE de computer opstarten en de MBR overschrijven.
Ik kon na een herstart via BartPE de mappen en bestanden benaderen. Daarna teruggeplaatst in de behuizing en opnieuw aan de XP computer gehangen en met chkdsk /f laten controleren. Nu doet hij het wel op W7. Nogmaals bedankt voor het meedenken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan