win7 key 32bits voor w10 64 bits

Status
Niet open voor verdere reacties.

govi73

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2014
Berichten
125
Ik heb een legitieme windows 7 32 bits exemplaar. Nu wil ik een nieuwe pc kopen zonder besturingssysteem. Kan ik mijn w7 key gebruiken voor w10 64 bits? Ik heb al een w10 64 bits usb versie gedownload.
 
Denk je nu echt niet na? Je hebt een key voor WINDOWS 7; Die gaat toch duidelijk niet werken op een WINDOWS 10 systeem?
 
Misschien kan je even wat vriendelijker antwoorden jochie..
 
Als je eerst de juiste versie van Windows 7 installeert waar die key geldig voor is, kan je daarna upgraden naar Windows 10. Maar dat zal dan de 32-bit editie zijn.
 
Laatst bewerkt:
Zou de pc aanschaffen met windows 10.
Vermoedelijk heb je nu een oem die je na upgraden toch niet mee kunt nemen.
 
Denk je nu echt niet na? Je hebt een key voor WINDOWS 7; Die gaat toch duidelijk niet werken op een WINDOWS 10 systeem?
Waarom zou dat niet willen.
Als de TS de 32 bits versie ophaalt zou hij/zij misschien nog wel eens geluk kunnen hebben

Daarbij wie zegt dat TS niet heeft nagedacht?
 
Stappen plan:
1. Zorg voor een Windows 7 64 bit ISO die behoort tot jouw versie (Home, Pro, Ultimate). Je licentiesleutel is namelijk geldig voor een 32 bit of 64 bit installatie, de keuze is aan jou! Dit verhaal gaat overigens alleen op als het geen OEM licentie is, want die zit aan de computer gekoppeld.
2. Doe een nieuwe installatie van Windows 7 64 bit op de nieuwe pc.
3. Doe de upgrade naar Windows 10 64 bit
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen OEM versie maar gewoon los in de winkel gekocht met doosje eromheen. Bedankt voor de reacties.
 
@pcexpert
Denk je nu echt niet na? Je hebt een key voor WINDOWS 7; Die gaat toch duidelijk niet werken op een WINDOWS 10 systeem?
Als je iemand, die je niet kent en die een normale vraag stelt, niet fatsoenlijk antwoord kunt geven dan kom je (gelet op je geschiedenis) in grote moeilijkheden.
 
Laatst bewerkt:
ALs je eerst upgrade naar Windows10 32 bits kun je daarna een Clean Install draaien. De keycode is in deze situatie ook geldig voor een 64 bits versie. Tijdens het installeren wordt er wel naar gevraagd maar die vraag kun je gewoon overslaan (aanvinken links onder).

lees ook dit even door
http://answers.microsoft.com/en-us/...ndows-to/40d90c4e-8845-4bcb-bb2f-aeab312caf74

Considerations before you switch
Users who want to switch from 32 bit versions of Windows to Windows 10 64 bit should be aware the migration is a multi-step process. Due to changes how the compliance check is done for the free upgrade offer for Windows 10. Windows 10 64 bit requires a custom install, but before you can perform that, you need to first upgrade from your current 32 bit version of Windows to Windows 10 32 bit. Ensure you are signed in with a Microsoft Account and also ensure Windows 10 32 bit is activated.
 
Aha...ik las even mee maar dat is het dus.
Had pas een Clean Install gedaan omdat de upgrade problemen gaf en verbaasde me dat Windows gelijk al geactiveerd was, ook na formatteren. Enig idee hoe MS dat regelt ?
 
Nee niet echt. Wat ik zoal lees dat het ID van je machine gekoppeld wordt (locaal in BIOS of centraal bij MS, ik weet het nog niet). Bij grote hardware-aanpassingen (moederbord e.d.) moet voor heractivatie telefonisch contact gezocht worden met MS en deze procedure kennen we al lang, toch.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je geen internet verbinding hebt en je zet na de update de keylogger uit weet Microsoft niets.......:cool:
 
Verklaar je nader.:( ..Je bedoeld waarschijnlijk "zet na de UPGRADE huidige OS naar Win10 de keylogger uit" , of ?
En hoe keylogger uit- inschakelen ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste anton44,

Ik heb een aantal quotes verwijderd van je. Indien je direct reageert op iemand kun je hiervoor de knop "snel reageren" of "reageer op bericht" gebruiken. Op deze manier heb je niet 2 keer dezelfde tekst staan.
 
OK, bedankt.
Je loopt dan wel het risico dat als een ander eerder reageert de relatie zoek is.
 
Install Windows 10

Press Shift + F10 on the loginscreen to open commandprompt

Input the following commands:

sc delete DiagTrack

sc delete dmwappushservice

echo "" > C:\ProgramData\Microsoft\Diagnosis\ETLLogs\AutoLogger\AutoLogger-Diagtrack-Listener.etl

Zou kunnen werken.
 
Bedankt.
Ga morgen eens kijken - kan dan weer op een Win10 machine.
Ter info
Heb de log-file op mijn Win7 machine gevonden, Daarin staan in de eerste regel wat tekens en de rest is gevuld met een eenzelfde karakter (ÿ)
Datum tijd van het bestand staan op die van de eerste opstart vandaag.
De service dmwappushservice wordt niet getoond (Win7)
Morgen meer
 
Mijn bevindingen mbt keylogger op een Windows 10 machine:
Press Shift + F10 on the loginscreen to open commandprompt = doet niets
= in plaats daarvan gebruikt in zoekvenster: cmd + runnen > zwart deelvenster met command prompt

Input the following commands:
sc delete DiagTrack resultaat: OpenSercice FAILED 5:
sc delete dmwappushservice resultaat: OpenSercice FAILED 5:

intypen van echo "" > C:\ProgramData\Microsoft\Diagnosis\ETLLogs\AutoLogger\AutoLogger-Diagtrack-Listener.etl geeft geen resultaat.

Hetzelfde herkaalt met PowerShell x64 ipv cmd
Geen foutmeldingen op de beide sc delete commando's
Geen resultaat op intypen van echo "" > C:\ enz

Met de verkenner het logbestand opgezocht en kunnen openen met kladblok. Eerste regels met tekens en een groot blok met ÿ, halverwege onderbroken met een serie "vreemde" tekens.
Datum en tijd van het bestand als opstartmoment van de machine.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan