Win7 op 2 manieren opstarten, kan dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronaldnl

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2003
Berichten
83
Hallo Forum,

Ik wil graag kunnen kiezen tussen 2 manieren van opstarten. Doel is om overdag onderweg een zo lean&mean mogelijke configuratie te gebruiken in de hoop dat ik daar m'n gebruiksduur kan verlengen voordat ik de laptop weer op het lichtnet moet aansluiten.

Een minimale versie; een soort w7 light, met alleen de noodzakelijke drivers/services
Een normale versie; zoals hij nu is.​

"lang" geleden had ik ooit een W2000 laptop waar ik dat kon.

Ik gebruik een HP ProBook met Windows 7 Professional
Op dit moment kan ik zo'n 3,5 uur vooruit met één lading.

Ik heb gezocht, maar kon geen vergelijkbare vraag vinden op het forum.

Alvast bedankt voor het meedenken.
 
Druk de hele tijd snel op f8 voor het starten van windows, kies dan safe mode.
 
Bedankt voor je reactie Yuri4
Maar.. is dit echt de enige oplossing voor mijn "wens"?
Als ik in safe modus opstart, mis ik veel dingen waar ik wel behoefte aan heb. Om te beginnen de schemresolutie die ik steeds aan moet passen.

Kijk ik in het overzicht dat verschijnt na F8, dan zijn er ook verschillende pre-sets beschikbaar (bedoel niet veilig, veilig met netwerk, veilig met prompt)
Ik zou dus graag een soort "eigen configuratie" tussen de presets willen plaatsen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je kan de prestatie instellingen minimaal instellen.
Als je je thema opslaat voor als je aan het netstroom zit, en je met prestaties op minimaal met een andere skin werkt scheelt het capaciteit.
Rechtsklik op je bureaublad en klik op Persoonlijke instellingen thema wijzigen om je thema's op te slaan.
Wanneer je de prestatie instellingen op minimaal zet zie je daarna een klassiek thema.
Blader naar C:\WINDOWS\system32 en dubbelklik op SystemPropertiesPerformance.exe
Stel hier de prestaies in op beste prestatie.
Open je in die map powercfg.cpl kom je in Energiebeheer.
Je hebt daar ook geavanceerde energieinstellingen, je kan daar kiezen tussen Energiebesparing, Gebalanceerd en Hoge prestaties.

Wanneer je dan dat thema ook opslaat kan je in de thema's je prestatie kiezen.
Energiebeheer staat los van het thema.
Succes!
 
Laatst bewerkt:
@Erik777
Bedankt voor je uitgebreide uitleg.

Een deel pas ik al toe en de thema-tip ga ik ook proberen.

Het is niet de manier die ik m'n hoofd had, maar als het werkt vind ik het prima.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan