Win7 op WinXP geeft fouten

Status
Niet open voor verdere reacties.

DennisBosma

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2009
Hallo,

Ik heb gistere win7 op mijn winxp gezet met behulp van een .ISO bestand. De installatie is voltooit en typ dit bericht ook op deze computer.

Er zijn alleen 2 opmerkelijke problemen die ik tot nu nog kan zien.
- Resolutie van het scherm is 640 x 480 en kan dit niet veranderen.
Op winxp kon ik een hogere resolutie doen.

- 'No Audio Output Device is installed.'
Er zijn geen Audio drivers gevonden en kan dus geen muziek op de aangesloten geluidboxen afspelen.

Kan iemand mij helpen?

Je zou de drivers even moeten installeren van je apparaten.
Als je op Windows update drukt, ziet hij als het goed is alle drivers die je nodig hebt en gaat de pc deze downloaden.

Anders zou je je moeten opzoeken welke hardware je hebt en op de site van de fabrikanten de drivers handmatig downloaden.

goedenmiddag als je drivers moet installen ga naar google en tik daar in slim drivers en als je de resolutie wilt aan passen klik op de rechter muis knop en dan resolutie aanpassen

gr tim

Ga uitzoeken welke apparaten het precies zijn en daarna op zoek naar drivers ervoor:
tutorial

@pcfreak1997: Foute conclusie: Niet voor niets wordt standaard VGA adapter genoemd, wat helemaal niets (direct) te maken heeft met het gebruikte beeldscherm maar wel met de videokaart.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik kan het niet vinden..

Het beeldscherm resolutie was met Winxp 1024 x nog wat..
Help?!

Laatst bewerkt door een moderator:
Komt mij nogal vreemd over dat je het niet hebt kunnen vinden. :shocked:
Maar goed, kopieer de PCIID / Hardware ID hier, dan zoeken wij wel wat voor apparaat het is.

Tijs.

Ik heb het gevonden alleen werkt het niet. Hij zegt als ik het donwloadbare bestand uitgepakt heb en uitgevoerd: niet geschrikt voor deze device.

Geef alsnog even de hardware-id.
En vermeld ook welke driver je zojuist al geprobeerd had (link er naar toe).

Tijs.

Had véél liever gewoon die pciid als tekst gehad... maar goed, het is een Intel VGA adapter, dus je zou via de Intel detection tool kunnen kijken of Intel drivers voor je heeft.

Tijs.

@DennisBosma
Gebruik a.u.b. het berichtvenster "snel reageren" of "reageer op vraag" (aan de linkerkant) als je direct op de vorige posting reageert en niet de "quoteknop".

Had véél liever gewoon die pciid als tekst gehad... maar goed, het is een Intel VGA adapter, dus je zou via de Intel detection tool kunnen kijken of Intel drivers voor je heeft.

Tijs.

Ik heb gedaan wat je hebt gezegd. Het is alleen niet gelukt.

Als ik naar de website ging en klikt op CHECK ging die zoeken. Eerste keer zei die dat er geen JAVA gevonden was. Ik heb dit nu geïnstalleerd en ging opnieuw zoeken.

Als ik nu op CHECK klik krijg ik verschillende meldingen met AKKOORD en RUN. En toen stond er onder de balk van CHECK 'Analyzing computer...'.

Alleen doet die niks meer. Ik zie niet meer over dei bezig is enz.

Nooit problemen mee gehad, met die detectie. Je zult zeker geen Internet Explorer of Firefox maar een andere browser hebben gebruikt? [Chrome?]

Terug naar je probleem: Ik heb zelf voor je gezocht, en kwam op het volgende uit:
Intel(R) 82865G Graphics Controller
Daarop kwam Intel met: Windows 7* drivers are not available
Zelfs Windows Vista drivers kan ik er niet voor vinden.

Om je een idee te geven: De laatste/nieuwste Windows XP drivers ervan zijn van 2005....
Je ZOU kunnen proberen (als je Windows 7 32-bit hebt) om de hierboven gelinkte XP driver te installeren, via Apparaatbeheer (driver downloaden, volledig uitpakken, rechtsklikken op Standaard VGA adapter in Apparaatbeheer en kiezen voor Stuurprogramma installeren of Stuurprogramma bijwerken, kiezen dat je op je eigen computer de driver hebt, en blader naar de Win2000 map die je hebt uitgepakt).
Meer heb ik niet voor je.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt!! Het is geluk. Bedankt tijs.

Fijn dat het je geholpen heeft.

Graag nog de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan