Win7 printer problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

GiGaN00B

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2013
Hallo,

Ik kan m'n printer vanuit mijn laptop niet vinden, handmatig zoeken gaat helaas ook niet. De printer is op het thuis netwerk aangesloten.
Mijn computer kan wel de printer vinden, vreemd genoeg kan de laptop dat niet.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Dankjewel

Je geeft wat weinig info.
Heb je de printer op de laptop wel eerst als netwerkprinter proberen in te stellen?
Of zit daar je probleem en lukt dat niet? Als dit laatste het geval is, beschrijf dan svp de stappen die je uitvoert totdat het fout gaat.

Wat ik doe is het volgende:

Start -> Configuratiescherm -> Hardware en geluiden -> Apparaten en printers -> Een printer toevoegen -> Netwerkprinter, draadloze printer of Bluetooth-printer toevoegen
Automatisch zoeken -> lijst leeg.
Printer staat niet in de lijst -> IP adres toevoegen -> Melding Het apparaat is niet in het netwerk aangetroffen.

Het ligt aan m'n laptop maar ik weet niet waar het probleem ligt.

Ook niet met de originele driverinstaller die bij de printer wordt geleverd?
Wel handig als je ook je merk en type printer eventjes vermeld.

HP Color Laserjet 2840. De drivers ga ik nu even downloaden en installeren. Eigenlijk is het toch niet nodig als ik via Windows de printer wil aansluiten?

Laatst bewerkt door een moderator:
In principe niet als windows die drivers aan boord heeft. Maar in jouw geval waarschijnlijk niet.

Goedemiddag,

Ik heb geprobeerd de drivers te installeren met Compatibiliteit van Win Vista,
Op de website van HP vond ik het volgende http://h20565.www2.hp.com/portal/site/hpsc/template.PAGE/public/psi/swdDetails/?sp4ts.oid=445197&spf_p.tpst=swdMain&spf_p.prp_swdMain=wsrp-navigationalState%3Didx%253D1%257CswItem%253Dmp_102061_1%257CswEnvOID%253D4063%257CitemLocale%253D%257CswLang%253D%257Cmode%253D4%257Caction%253DdriverDocument&javax.portlet.begCacheTok=com.vignette.cachetoken&javax.portlet.endCacheTok=com.vignette.cachetoken

Daar wordt geadviseerd om via de Windows de printer toe te voegen omdat Win7 64bit al de drivers bevat.. Tot mijn spijt werkt dat helaas niet. :(

Enige tips?

PS: Ik heb via de windows update catalogus de drivers gedownload voor windows 7, maar ik kan de .cab files niet installeren via CMD. Ik krijg een error, De bewerking is mislukt met 0x80070002. Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan