Win7 sluit niet meer af

Status
Niet open voor verdere reacties.

DijsnK

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2013
Beste helpmij forum,

Sinds een paar dagen sluit mijn PC al niet meer af. Het blijft hangen bij na het afmelden waar het scherm ook zegt "afsluiten" of "uw systeem wordt afgesloten" ofzo... Hierna word Windows opnieuw gestart met de melding dat Windows is hersteld van een fout.

Ik heb een vermoeden dat het te maken heeft met Windows Update, en heb hierom de probleemoplosser al geprobeert en deze geeft ook aan dat er iets is opgelost. Echter als ik de probleem oplosser weer uitvoer geeft hij dit nog steeds aan.

Ik heb ook al geprobeert een systeem herstel uit te voeren (van voor de vorige update) maar ook hier loopt de pc vast als hij probeert af te sluiten en start hij windows opnieuw op.

Ik kan hem natuurlijk nog wel afsluiten door de powerknop ingedrukt te houden maar ik hou er niet van als het niet werkt zoals het hoort te werken...

Ik hoop dat iemand suggesties heeft!

Hoi,

MBAM hier te downloaden -> http://www.malwarebytes.org/ (klik op de grijze button)!

commando voor schijf controle:

chkdsk Schijfletter: /f /v /r /i /c

schijfletter -> C: of D:

Wil je C: checken doe: start>CMD>rechtermuisklik>uitvoeren als administrator(desnoods even shift in drukken en dan rechtsklik)!

Succes!

System file check geeft aan dat er fouten gevonden zijn die nog niet zijn opgelost.
Checkdisk uitgevoerd en die geeft aan dat de fouten gerepareerd zijn.

Dit loste echter het probleem niet op maar na een paar keer flink verkeerd te hebben afgesloten (ook tijdens opstarten) kreeg ik de optie van opstart of setup recovery. Dit zorgde er in ieder geval voor dat er opnieuw een heleboel updates opnieuw geinstalleerd moesten worden en nu de PC weer afsluit.

Ik moet toch eerlijk zeggen dat hoewel ik blij ben dat het nu is opgelost, ik het nog steeds vreemd vind en als iemand mij kan helpen de oorzaak van het probleem te achterhalen zou ik dat heel erg op prijs stellen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan