[Win7 Upgrade]XP -> Win7, enkele vragen over Aero

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrPsycho

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2009
ik heb nu Windows XP, ik zou graag Windows 7 op mijn pc zetten (licenties enzo heb ik al) maar als ik de upgrade advisor heb laten draaien zegt ie dat mijn grafische chipset (Intel(R) 82865G Graphics Controller) windows aero niet ondersteunt, is dat een groot probleem/zal dit het uitzicht van windows 7 veel beinvloeden?

mijn tweede vraag is: ik heb nu zeer veel programma's (100-tal in totaal, meer dan de helft ben ik de cd/dvd/serial code van kwijt) en documenten (60% van mijn HDD) op deze pc staan, en windows 7 upgraden vanaf XP (dus instellingen enzo worden behouden) is bij mijn weten niet mogelijk. ik heb gezien dat er een trucje is om dit wel te kunnen, maar ik heb ATM geen externe HDD ter mijn beschikking.
zou het dus wel mogelijk zijn om bijvoorbeeld eerst naar vista te upgraden (heb ik ook nog ergens dvd van) en van vista naar 7 te upgraden, en zo mijn instellingen, programma's en documenten te behouden?

De eerste vraag: je kunt toch een PCI/PCIE graka installeren?(zelf heb ik een ATI HD4350 512MB gekocht werkt prima) Zo duur zijn die nou ook weer niet en ja als je Win7 wilt dan wil je natuurlijk ook de grafische effecten hebben.
Voor je serials van je geïnstalleerde software heb ik een héél handig progje voor je die al je licenties opspoort en evt. in een txt document voor je opslaat.
Wat de laatste vraag betreft,zoals jij het stelt, zou het in principe mogelijk moeten zijn,maar of het echt zo werkt weet ik niet(heb 't zelf nooit uitgeprobeerd).

Laatst bewerkt:
wel, extra info: dit is een Dell Optiplex GX270, Intel P4 2.6Ghz 94MB onboard videokaart, 300MB HDD in 2 partities (Windows partities 40GB & rest documenten)

en ps: dit is nog een AGP geval, en 'k heb geen zin om nu nog een low-profile AGP kaart te kopen, als ik weet dat ik binnen het jaar toch een nieuwe pc krijg/koop (ofwel volledig nieuwe gaming desktop ofwel een apple macbook pro/apple imac

en dat programmatje van je: effe proberen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan