Win7 x64 opeens ongeldig

Status
Niet open voor verdere reacties.

radicalgamer

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2010
Berichten
595
Hallo,

Ik heb nu 3 dagen geleden Windows 7 op een pc geinstaleerd, alles goed ingestelt etc. en sinds vandaag reageerde die pc niet meer op Remote Desktop.
Dus na wat proberen uiteindelijk toch maar een monitor en toetsenbord aan de pc gehangen en zie ik dat de pc is uitgelogd (zeer fijn, netwerklog programma natuurlijk ook uit...) na inloggen krijg ik gelijk de melding dat Windows niet legaal is etc...
Dus ik ga naar eigenschappen van de computer, en op de plek waar je normaliter dan de key invult (een legale key van MSDN) staat in het menu alleen maar de optie om het online te activeren.

Ten eerste vraag ik me af wat Win7 ooit zou willen activeren aangezien er nog geen enkele key is ingevoerd om te activeren, ten tweede, waar is de optie uberhaupt om de key in te voeren?
Naja, dan toch maar de enige optie kiezen en na een of ander bestand te downloaden die een instalatie uitvoert gebeurt op de Microsoft website op 'Doorgaan' klikken wat volgens de site de activatie/reparatie/validatie zou moeten voltooien.
Echter als ik op doorgaan klik krijg ik heel vriendelijk een menu met Professional, Ultimate of Enterprise, als ik op Professional klik (degene die geinstaleerd is) krijg ik de prijslijst, 110Euro.
Nou vind ik 2 keer betalen voor een key toch wel iets te enthousiast van Microsoft...

Heeft iemand een idee waarom dit gebeurt? (vooral het menu met maar 1 optie, geen telefoon activeren knop, evenmin knop voor key invoeren)
En natuurlijk wat ik eraan moet doen?

Met vriendelijke groet,

Robin
 
zoek eens op het proggie : remove wga
het maakt je windows niet legaal maar schakelt alleen de melding uit dat ie niet legitiem is.
Dan kan je nog effe verder win 7 uitproberen alvorens aan te kopen.
 
Ja maar ik heb dus al de licenties, een aantal zelfs, allemaal legaal...
Dat de melding weggaat is fijn, maar ik neem aan dat het na een tijdje gewoon weer terug komt...
 
probeer anders eens telefonisch activeren: gewoon hetzelfde doen zoals je het schermpje voor je neus kreeg voor online te activeren, alleen moet je dan even je internetverbinding tijdelijk uitschakelen. Dan komt de optie voor telefonisch activeren wel beschikbaar.
 
Je hebt wel een key neem ik aan? Probeer dan eens dit commando in een DOS box die je hebt gestart als Administrator:

slmgr.vbs -ipk XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX

Dat wijzigt de eventueel bestaande sleutel en activeert Windows, als je sleutel legaal is.
Op de plaats van de X'jes vul je uiteraard je eigen sleutel in.
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

De key is die wel voor de geherinstalleerde windows versie want ik heb het idee dat je een gedownloade versie heb geinstallleerd maar niet de juiste stond toen je de pc kocht geen home premium op?
En op zich is het al vreemd dat je de eerste keer al geen code op moest geven.
 
Laatst bewerkt:
Excuses voor de late reactie, heb de cmd manier geprobeerd en het werkt nu, dankjulliewel :)

De instalatie was van een vers gedownloadde iso van Dreamspark/MSDN, normaliter zit daar geen unattended install etc in maar ik weet het niet zeker bij deze...
Heb het maar gemeld bij de Dreamspark admin, die neemt hopelijk contact op om uit te zoeken of het iets met de iso is (lijkt me niet) of dat ik toch iets heb verprutst (kan me nog niks bedenken dat dit veroorzaakt...).

Bedankt voor de hulp in ieder geval :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan