win7 zwart scherm, 0033 rechterhoek

Status
Niet open voor verdere reacties.

SlamChamp

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2009
Berichten
41
Ik kan mijn computer niet meer opstarten, ik krijg gelijk een zwart scherm met rechtsonderin de cijfers 0033. Ik krijg ook geen piepje te horen van 't kleine microfoontje wat aan m'n moederbord zit aangesloten.
Hardware defect ---> RAM ???
 
Wat voor PC heb je? Had je problemen met de computer voor dat je de melding kreeg? Hoe oud is de computer?
 
Computer is gekocht op 18 januari '11
Phenom X6 1055t
ASRock 870 extreme 3
Kingston Valueram 4 GB dual channel
Samsung SH-S223C Black
Samsung Spinpoint F3 1TB
Sapphire Radeon HD 6950 2GB
XFX Pro 750W Core Edition.
iiyama prolite E2472HD

Ik heb wel veel errors gekregen met adobe flash( plugin is gecrasht). Ook heb ik 3 of 4x dit soort errors gehad. : De instructie '0x.........' verwijst naar geheugen op '0x..........' De lees of schrijfbewerking is mislukt ( written).
En gisteren heb ik deze gehad : 'De instructie '0x.........' verwijst naar geheugen op 0x.......... De lees of schrijfbewerking is mislukt (read)
 
Laatst bewerkt:
Tjah, enige wat ik hier op kan bedenken is terug gaan naar de winkel. Want als het bios al niet eens geladen kan worden, is er wel wat mis.

Wat je zelf nog wel zou kunnen proberen, is een bios reset, dat doe je door 't batterijtje op het moederbord er een tijdje uit te halen (! Terwijl er geen stroom op de pc staat) (en daarna er weer in stoppen natuurlijk).
 
Hmmm, ik heb is gegoogled en iemand zei dat 't misschien aan de monitor lag( kabels veranderen). Ik heb dus ipv van met de HDMI kabel mijn monitor aangesloten met 'n DVI kabel. Ik kreeg weer 'n zwart scherm met 0033 rechtsonderin maar 2-3 seconden later startte de computer op... Nu doet ie het dus weer wel mét DVI kabel... Maar dan zal het straks weer, sluit ik 'm vanavond af, en doet ie het morgenochten niet meer :/

EDIT: BIOS resetten kan toch ook met een knopje op het moederbord? Ik hou niet zo van 't gepriegel met zo'n klein batterijtje ;)
 
Laatst bewerkt:
Ja, CMOS_CLEAR staat er bij een 3tal pinnetjes incl. Jumper die op de linker 2 staan. Zet die op de rechter 2, en het bios word gereset. Zet de Jumper daarna weer terug op de linker 2 (kan ook andersom wezen, weet ik niet zo uit mijn hoofd).
 
Ik heb de BIOS niet hoeven te resetten, computer doet het weer heb alleen de HDMI kabel moeten vervangen voor DVI. Erg raar, maar toch :)
 
Dat zou kunnen wijzen op een kapotte HDMI aansluiting, denk ik dan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan