Win8 start niet door

Status
Niet open voor verdere reacties.

Duevel

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2013
Berichten
5
Mijn 3 maanden oude Medion-pc met win8 blijft na het opstarten hangen in het introscherm (plaatje met datum en tijd), dat ik normaal via een toetsdruk verruil voor het scherm waarin om mijn password gevraagd wordt (waarna ik in win8 beland). Dat lukt nu opeens niet meer, terwijl ik nog wel via het (usb)toetsenbord de slaapstand kan inschakelen of het geluidsvolume kan regelen.

Antwoord van de Medion-helpdesk: zoek een ouderwets (stekkertjes)toetsenbord en verwijder daarna een bepaalde Windows-update (die de boosdoener schijnt te zijn). Helaas blijft de pc na het aansluiten van zo'n ander toetsenbord ook op precies dezelfde plaats hangen. Ik kom er dus gewoon niet in, bereik het win8 scherm niet en kan dus ook die update niet verwijderen. Antwoord van Medion: dan bent u al uw gegevens kwijt. Jammer. Wat kan ik nog doen?
 
Kan je wel afsluiten via icon. Houd **** ingedrukt als je dat doet.
Start opnieuw op en kies dan voor systeemherstel.
 
Lekkere helpdesk van Medion, zeg! "Dan bent u al uw gegevens kwijt." :shocked:
 
Eventueel herstel dvd erin doen? veilige modus?

Ik kan bij het opnieuw opstarten met F11 het recoveryprogramma activeren waardoor de computer in de oorspronkelijke fabrieksstaat wordt hersteld, maar de Helpdesk wist mij niet te vertellen (de handleiding beweert dat wel) of de backup die daarnaast geschreven wordt ook mijn oorspronkelijke data bevat.

Totdat ik het zeker weet doe ik nu dus liever even niets.....

Bedankt voor het meedenken.

Groeten,

Ben

Kan je wel afsluiten via icon. Houd **** ingedrukt als je dat doet.
Start opnieuw op en kies dan voor systeemherstel.

Ik kan alleen afsluiten door de uitknop in te drukken, kan niet bij systeemherstel, behalve na een nieuwe opstart kiezen voor "terug naar fabrieksinstellingen", met mogelijk verlies van data......

Bedankt voor het meedenken,

groeten,

Ben
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dankzij uw tip op de goede weg gekomen en via een omweg toch nog alles kunnen behouden.
Bedankt.

Gr. Ben
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Graag even aangeven hoe het voor elkaar gekomen is, Ben.
Dit Forum wordt ook geraadpleegd door mensen met dezelfde problemen en die kunnen er baar bij hebben, als je het nader aangeeft.
 
Moeilijk om dat in de goede volgorde terug te halen, maar na veel gepruts en daarna via herhaaldelijk opstarten met de shift toets en later in combinatie met F8 ben ik uiteindelijk in het systeemherstelmenu gekomen en toen was het zo gebeurd. Daar ben ik wel een paar uur mee bezig geweest, na het dwaalspoor van het oude toetsenbord van de Medion helpdesk (die wat mij betreft de koude douche mag krijgen, had ik hun advies opgevolgd dan was ik nu alles kwijt geweest...).

Gr. Ben
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Fijn dat je alles kon behouden.
Maak in ieder geval een herstelcd zoals hierboven ergens beschreven werd.
Of leen een DVD van iemand en maak er een kopie van, want een key heb je.
 
Ok, doe ik, nog bedankt!
Gr. Ben
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan