Win95 formateren en Win98SE installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Supermike

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2002
Een kennis vraagt mijn zijn laptop Compaq pressario van 240Mhz op te kuisen.

Mijn bedoeling is deze te formateren en WIN98SE op te plaatsen.

Mijn vraag dan: zal de installatie feilloos verlopen wanneer ik de zonet gemaakt opstartdiskette gebruik van het besturingssysteem WIN95, om dan via cd rom ondersteuning, te installatie te voltooien van WIN98SE

Laatst bewerkt:
Opstartdiskette van w95 werkt denk ik niet goed onder w98 maar dat weet ik niet zeker, maar als je w98SE gebruikt is de cd gelijk opstartdiskette dus dan zul je geen problemen ondervinden

modemprobleem

De installatie van win98SE is goed verlopen, maar ik zit nog met een probleem.

Voor ik de aande installatie begon heb ik met AiDA de configuratie nagegaan. Onder modem stond het volgende:

Modem:
Compaq Presario 336-DFi, 56K Upgradeable
Parallelle kabel op LPT1
Seriële kabel op COM1

In de config komt deze modem niet voor, zelfs detecteren doet hij ook niet. Heb de noodzakelijke drivers afgehaald van http://www29.compaq.com/falco/sp_result.asp?Model=2062&Os=8 daar men echter spreekt van de upgrade, heb ik dan de uiteindelijke drivers elders gevonden.

Bij het opstarten krijg ik wel: nieuwe hardware gevonden: onbekend apparaat. Dus dacht ik, dat is die modem, ik probeerde deze aan de modemdrivers te koppelen, maar kreeg volgend bericht: "het stuurprogeramma dat u wil kiezen is niet speciaal voor de geselecteerde hardware geschreven .... Installatie wordt niet aanbevolen. Weet U zeker dat U dit stuurprogramma wil gebruiken?" en dus klik ik NEEN.

Hoe kan ik deze modem toch wel vinden die zit in deze laptop, of zit die "Parallelle kabel op LPT1" en "Seriële kabel op COM1" er voor iets tussen?

Laatst bewerkt:
Door soms nog zelfs eens wat verder te zoeken, kom je er soms wel, niet?

Heb eens een andere driver geprobeert en zodoende zit ik nu met een Lucent win Modem i.p.v. Compaq Presario 336-DFi, 56K Upgradeable.

vermoedelijk werkte de driver enkel maar voor win95 en niet voor win98

http://www.modem-drivers.com/drivers/85/85499.htm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan