win98 16 kleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbolland

Verenigingslid
Lid geworden
5 jul 2001
Berichten
327
Hallo
Ik heb hier een pc met win98 (geen SE) en die wil maar tot 16 kleuren zien.
Het is een Genuintel MMX met 265 Mb. Er zit een standaard PCI adapter in VGA

In de BOIS staat hij op VGA

Kan iemand mij vertellen hoe ik deze naar minimaal 256
kleuren kan krijgen?

bedankt alvast
 
Is het een losse kaart?

Blijkbaar weet je niet wat voor merk het is. Maak dan de kast open en kijk op de kaart of je daar zinvolle informatie vindt
 
Geplaatst door m@rio
Is het een losse kaart?

Blijkbaar weet je niet wat voor merk het is. Maak dan de kast open en kijk op de kaart of je daar zinvolle informatie vindt

Waarom de kast open? Kun je toch ook via programmas zoals aida32?

Zoek via dat programma (of via het openmaken van de kast) uit welke videokaart het precies is, download de juiste drivers, installeer deze en je hebt waarschijnlijk al je kleuren terug
 
Als Everest hem kan vinden heb je Everest niet nodig.:)
Dan moet je hem ook gewoon kunnen zien in Apparaatbeheer onder Beeldschermadapters.

Guus.
 
Geplaatst door Robbert1978


Waarom de kast open? Kun je toch ook via programmas zoals aida32?

Zoek via dat programma (of via het openmaken van de kast) uit welke videokaart het precies is, download de juiste drivers, installeer deze en je hebt waarschijnlijk al je kleuren terug

Zolang er geen driver geinstalleerd is, kan Everest ook nix beginnen hoor. Vooral met oude kaartjes is dit het geval.

Zo heb ik een tijdje terug een oude PII 333mhz moeten installeren met een oude S3 Virge-videokaartje (later achtergekomen) erin. Toen ik na de Windows98SE-installatie met Everest wou kijken wat voor videokaart er in zit, gaf ie nix nuttigs aan. Als Windows hem zelf kon installeren, kan Everest wel meer info geven. Zolang er geen enkele driver is geinstalleerd, kan Everest nix beginnen.
 
RE win98 16 kleuren

Hallo
Bedankt voor jullie reacties.
Met Everest ben ik niet veel wijzer geworden, dus heb ik kaart eruit gehaald en het is een ASUS AGP V 7100.
DE pc is uit 2000 en daar is win98 met SP1 (geen SE) opgezet.
Op de website van ASUS zijn alleen de drivers van win98SE te downloaden, dus daar kom ik niet verder mee.
Met bellen met de eigenaar van die pc blijkt dus dat er in 2003 een nieuw moederbord in is gekomen en volgens mij wil niet echt op win98 draaien met de 16 kleuren.
Gegevens nieuwe moederbord:
Chaintech 9ejl4, Intel Celeron 4A 2200 Mhz (22x100)
BIOS: Award 05/09/2003

Dus als iemand nog een idee heeft dan hoor ik dar graag.
 
Hier ontgaat me de logica, je gaat op een 2,2 ghz win98 installeren? Hoeveel geheugen en hoe groot is de gebruikte harddisk?

Als er toch perse win98 moet installeren, gebruik dan de Nvidia drivers die zijn ook al geschikt voor win95

http://www.nvidia.com/object/win9x_61.76
 
win98

Hoi Ron

Het werkt, er zijn weer hoge kleuren.
Maar die link die jij gaf was voor win98 SE
Nou had ik bij opstarten een foutmelding van dat het bestandje Ndis.vxd een probleem gaf.
Bij Microsoft hadden ze daar een patch voor maar die pakt de pc niet omdat de pc op een gewone win98 draait en de patch was voor win98 SE.
Ik kan nu wel werken met die pc en start wel op maar krijg wel de foutmelding met opstarten dat die Ndis.vxd niet aanwezig is, en dat kan kloppen want die heb ik weggehaald uit Window's/System en die staat ff in de prullebak.
Ik kan op die pc geen andere Win. zetten omdat er een hele administratie opstaat met tapestreamer enzo en men is de software kwijt om alles opniew erop te zetten.

Maar nu is er ook nog een ander probleem:
Ik kan geen nieuwe mappen maken, de optie is nergens meer te vinden, ook niet met de rechtermuisknop en nieuw.

heb jij een idee?
 
Hoezo voor windows 98se? Er staat toch Windows 95/98/Me bovenaan de pagina.

Voor het Ndis.vxd probleem, ik zie er verschiilende oplossingen voor. Sommigen gebruiken succesvol de XP versie en andere de Win95 versie. Ik denk dat het even een kwestie van proberen is.
Overigens, als jij een Win98SE upgrade hebt, kan je die probleemloos over de 'oude' versie heenzetten.
 
Hallo Ron

Het probleem is opgelost.
Met de software van Nvidia gaat het.

Ik heb Internet Explorer 6.0 erop gezet, en de pc start gewoon op. Ook de foutmelding van Ndis.vxd is weg en ik kan ook weer nieuwe mappen maken.

Bedankt voor de hulp:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan