Win98 branden zonder problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rubengraafland

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2003
Berichten
254
Hallo,

Ik heb een legale cd van Win 98 se. Maar omdat ik nogal slordig ben (cd kwijtrake enzo). Ben ik van plan om een copy te maken van de cd.

Maar dat wil ik graag branden zonder een beveiligings melding. En als ie is gebrand wil ik ook graag gebruik maken van updates enzo.

Kan dat ??
 
Nero cd kopie, als dat niet gaat
is
makkelijkste misschien met Clonecd een cdcopy te maken, wellicht mhv clonyxxl erbij.
 
Jawel tuurlijk, zolang het een legale versie is en er updates beschikbaar zijn.

Overigens,
Ik weet of er servicepacks voor Win98 zijn, maar die zou je ook voorgeïstalleerd op cd kunnen zetten.
Scheelt een boel tijd bij eem herinstallatie.
 
Windows 98 cd's zijn totaal niet beveiligd en dus gewoon met nero / cd kopie te kopieeren.
Neem voor de makkelijkheid evt clone cd kies voor data cd kopie en laat hem het werk maar doen.

zolang het een originele cd is waar je een kopie van maakt en je houd het serial nummer gewoon er bij kun je updates halen zoveel je wilt bij meneer microsoft.
 
-snuif- -snuif- ruik ik hier een smoes om een win98 cd'tje te kopiëren?
:D:D
 
Geplaatst door melslenstra
-snuif- -snuif- ruik ik hier een smoes om een win98 cd'tje te kopiëren?
:D:D

Zou niet weten waarom dit een smoes zou zijn ??
Zelf heb ik kopieen van al mijn legale cd's omdat ik regelmatig installeer en de cd's nog al eens laat slingeren.

De user geeft aan het origineel in zijn bezit te hebben dus mag hij volgens de auteurswet een kopie maken voor eigen gebruik.
Zou hij het origineel niet hebben dan is het niet aan ons om dat te controleren oid maar de verantwoording van de user zelf.

<font size="1">Wetgeving en jurisprudentie

Thuiskopiëren mag, maar er staat wel iets tegenover.

U mag best voor uzelf een kopie maken van die mooie cd die u van de buren heeft geleend. Ook even een film op de video zetten, omdat u niet de gelegenheid heeft om op het moment van uitzending te kijken is geen enkel probleem. Voorwaarde is dat u die kopie voor uzelf maakt. Iemand anders opdracht geven om die cd te kopiëren mag weer niet. Ook als u de kopie wilt verkopen of verhuren heeft u eerst toestemming van de rechthebbenden nodig.

Voor de componisten, de muzikanten en de producenten is het minder aantrekkelijk, dat u die cd van de buren kopieert. Ook de acteurs en de filmproducent zien liever dat u in de bioscoop komt kijken, dan dat u hun werk op video of DVD vastlegt. Het gaat immers om hun dagelijks brood. Als de rechthebbenden geen redelijke vergoeding meer krijgen voor hun artistieke prestaties, dan houdt het snel op.

Om deze reden, bestaat er sinds 1991 een Thuiskopievergoedingsregeling. Voor elke cd-r of blanco videoband die u koopt betaalt u een bescheiden vergoeding die bestemd is voor die muzikanten en acteurs. Stichting de Thuiskopie is aangewezen om die vergoeding te incasseren en te verdelen onder de auteursrechthebbenden. En zo houdt u de vrijheid om die kopie voor uzelf te maken, en staat er toch voor de rechthebbenden iets tegenover.</font>

Bron http://www.cedar.nl/thuiskopie/
 
Geplaatst door melslenstra
-snuif- -snuif- ruik ik hier een smoes om een win98 cd'tje te kopiëren?
:D:D

Geen smoes, als je wilt wil ik wel een foto van me cd maken:D. Want laatst was ik ook me Win 98 se cd kwijt dus toen had ik maar Win 98 op geinstaleerd. Alleen toen ben ik erachter gekomen dat voor heeeel veeeeel programaa's. Minimaal Win 98 se nodig hebt :(. Vandaar :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan