Win98 direct over Windows 95

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimbre

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2001
Hallo,

Ik heb een notebook met w95.

Kan ik daar direct w98 overheen installeren of moet ik eerst formateren?

BVD

Wim

Een schone installatie is altijd beter, je neemt dan immers geen "fouten" uit Windows 95 mee. Maar een upgrade kan wel.

Het is een vrij lege pc waarop maar enkele proramma's hebben gedraaid.

Maar als ik W98 over W95 zet waarom neemt hij dan fouten mee?

Er worden alleen 'fouten' meegenomen als die er dus al opstaan. Heb je nu een goed draaiend systeem moet je probleemloos kunnen upgraden.

Ik heb het geprobeerd en hij zegt dat hij een versie op de pc vindt waardoor hij de setup niet kan draaien.

Weet iemand wat ik hieraan moet doen.

Je hebt dus geen 'upgrade' versie.
Als ik het goed heb kon je dat oplossen door het bestand win.com op te zoeken en te deleten.
Zeker weten doe ik het niet meer, dus het is op eigen risico.

Ik doe die upgrade omdat ik net een digitale camera (samsung digimax V4) heb gekocht en mijn vakantiefoto's op die laptop wil zetten.

De software vraagt om w98 maar als ik die foto's op een andere manier op mijn laptop kan krijgen hoef ik niet zo nodig die upgrade.

Je hebt inderdaad een speciale "upgrade"-versie nodig anders lukt het niet. Misschien is die versie nog voor een prikje te krijgen op een beurs. In de winkel zal het moeilijk worden....

Su0168 error?

Groetjes,
Bennie

Is dat de melding die genoemd wordt als je Win98 installeert over Win95?

"Ik heb het geprobeerd en hij zegt dat hij een versie op de pc vindt waardoor hij de setup niet kan draaien".

Groetjes,
Bennie

Het is inderdaad een SU0168 melding

Er is een besturingssysteem op de computer geinstalleerd dat niet door deze versie van setup kan worden vernieuwd. Neem contact op met de leverancier voor de windows 98 upgrade

Bericht SU 0168

Ik wil de oplossing/instructie van Bennie gaan doen maar voordat ik iets fout doe even 2 vragen:

1. Hoe start ik op in "msdos mode" ?

Via start/afsluiten en opstarten in msdos?

2. In de instructie staat dat de benodigde drivers geladen moeten zijn, zie hieronder:

Boot directly to MS-DOS. If running Windows 3.1x, you could also just exit to MS-DOS. Do not simply launch an MS-DOS prompt ("DOS box") from within Windows. If you will be installing from a CD-ROM, make sure that the appropriate MS-DOS drivers are loaded.

Als ik opstart in msdos mode ziet hij de cdrom niet maar de diskettedrive wel.

Ik zal dus waarschijnlijk nog commando's moeten ingeven.

Wie weet welke?

Alvast bedankt!

Wim

Het lukt niet

Het lukt niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik moet in dosmode opstarten en met cd ondersteuning.

Maar met een opstartdiskette ziet hij mijn cdrom ook niet!!

Wat doe ik nu fout???

Ik wil dus overgaan van Windows 95 naar windows 98 maar omdat ik een "Su0168 error" kreeg heeft Bennie mij een link naar een oplossing gegeven en daar stond dat ik in msdos mode moest opstarten en er op moest letten dat de benodigde drivers (in denk van de cdrom) geladen moeten zijn.

Ik heb dus vanuit windows 95 (mijn huidige besturingssysteem op die notebook) een opstartdisk gemaakt.

Wat ik vreemd vind is dat er in autoexec.bat en config.sys geen verwijzingen staan naar mijn (verwisselbare) cdrom maar dat hij het wel gewoon doet onder w95.

Ik heb de hele cdrom gekopieerd in een aparte map op de c-schijf en daarna de setup uitgevoerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan