Win98 En Xp in school netwerk

• Onderwerp starter Onderwerp starter epse
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

epse

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jan 2002
Ik heb vandaag 15 nieuwe systemen gekregen en heb probelemen om deze in het netwerk te krijgen.

De server waar hij moet inloggen is een NT 4 OS de andere pc`s zijn Win 98 en op de nieuwe staat Win Xp

Ik heb verschillende inlogscrips bijv:

Groep6
Groep7
Groep8

Als ik ze op het domein wil laten komen krijg ik devolgende melding:

Deze Pc kan geen lid worden van het domein omdat de volgende fout is opgetreden:

De beveiligingsdatabase op de server heft geen computeraccount voor de vertrouwensrelatie met dit werkstation...

Iemand een idee??

misschien een stomme vraag: maar heb je wel een account aangemaakt op die NT bak?

greetz,

er zijn inlogscrips waarmee je met de 98 pc`s gewoon kunt inloggen en dan haalt die het bureaublad enz op

dat lukt niet met Xp..

wat voor account zou ik moeten aanmaken??

De nieuwe pc's moeten volgens mij een computer account hebben op de server, zodat de pc's zelf gerechtigd zijn om op de server in te loggen en op die manier het script kunnen uitvoeren.

hmm hoe gaat dat..?? Sorry ben een leek in dit soort dingen!

Volgens mij is het zo dat als je als admin (server admin) inlogd op die computers en contact zoekt met de server dan wordt je vanzelf verteld dat er geen geldig account is gevonden en of je er één wilt maken.

Zoniet dan zul je even op de server moeten zoeken naar de plek waar je de accounts kunt aanmaken.

Deze kennis komt van een 2000 server dus het kan zijn dat in NT4 de dingen wat anders geregeld zijn en bovenstaande niet opgaat.

Hmm dat lukt niet!

Ik kan wel gewoon bij de bestanden komen op de server dus ik kom er gewoon op!

Allen met de inlogscrips lukt t niet!

Ben momenteel niet meer op school aanwezig dus kan ik nu niet bekijken.

Maar het is een script dat het bureaublad maakt die per groep verschillend is!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan