win98 formatteren her-installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Esther20

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2005
Berichten
22
Hallo,

gister wilde ik mijn pc opnieuw opstarten en toen kreeg ik de melding dat ik opnieuw de product identificatie in moest voeren, dat vond ik al raar maar toch gedaan.

Als ik nu win op wil starten krijg ik tijdens het opstarten de foutmelding dat de explorer vastloopt en gaat de pc dus niet verder met opstarten.

Nu heb ik een cdrom van win98 en een diskette.

Maar volgens mij werkt mijn cdrom station niet, want hij leest de cdrom niet:confused:

Nu kan ik de pc dus wel formatteren maar dan kan ik win98 er niet opnieuw opzetten toch??

HELLUP, what to do?

Alvast bedankt!
 
Als je de cdrom als eerste schijf zet in de bios pakt die de cd van win98 dan ook niet op, is het wel een opstartbare cdrom van win98.
Anders even proberen met win98 opstartdisk.
 
Jip en janneke taal graag voor deze nerd:D

Het is iig wel een opstartbare cdrom, al meerdere malen gebruikt.
Ik heb er 0.0 verstand van dus ik weet echt niet wat ik uberhaupt kan proberen ;)
 
Heb je ook al scanreg in dos geprobeerd om een eerder register terug te zetten?

Indien dat niet werkt hoef je niet alles te formateren, de 98flop met cd ondersteuning erin en daarna de setup van de cd draaien, worden alleen alle 98 bestanden overschreven, en blijft de rest zoals het was.
 
Scanreg? :eek:
Haha sorry hoor ;-)

En de cd is niet vuil en niet beschadigd, dat had ik al ff gecheckt:D
 
Esther20 zei:
Scanreg? :eek:
Haha sorry hoor ;-)

En de cd is niet vuil en niet beschadigd, dat had ik al ff gecheckt:D

Bij opstarten de ctrl toets indrukken, dan krijg je het startmenu van 98, en dan kiezen voor alleen MS-DOS-PROMPT, en dan scanreg intrommelen.:)

De uitleg.
 
Laatst bewerkt:
Esther20 zei:
Oke gedaan, hij geeft geen foutmeldingen aan:shocked:
En nu?:confused:

En nu scanreg /restore
En dan een kopie van een datum toen alles nog werkte terugzetten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan