Win98 installeren vanaf netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

d-vit

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jul 2005
Dag allemaal,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een manier om een aantal pc's te installeren vanaf een andere pc (server als u wil) via een netwerk met gedeelde map met daarin de nodige cabs. Zij hebben géén CD-rom, dus een opstartflop met netondersteuning is nodig. Ik vind nergens een kant en klare (!!) oplossing. Yeah yeah, call me lazy :o , maar wegens een autisme-probleemke in mijn kopke komt dat bij mij niet zomaar tot een oplossing.:confused: Bart's is ook niet zo kant en klaar. 't Zou echt moeten zijn van "zet deze images op je flop(s), verander even de naam van de te zoeken server, en booten/installeren maar". :8-0:
Het mapje delen lukt me nog wel ;)
Moest iemand van jullie mij kunnen helpen, 'k zou 't neig waarderen! :thumb: :thumb: :thumb:
Allez, doe ne keer ullie best, zie.;)
Nu ga'k slapen. :cool:

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Maak een share aan met de i386 bestanden van de win98 cd. Download een netwerkbootdiskette van www.tdonline.com. Let op, je downloadt het image naar je pc (dus niet naar een diskette), en vanaff daar maak je een bootdiskette aan. Op de diskette staat ook een configuratieprogramma, maar je kunt met de volgende batch regels (te plaatsen in de autoexec.bat file) ook connecten naar de server.

net use z: \\servernaam\sharenaam
z:\setup.exe

Servernaam en sharenaam naar eigen inzicht aan te passen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan