win98 installeren??

Status
Niet open voor verdere reacties.

EW001

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2003
hallo,

nu was het de bedoeling om win98(second edition) op een nieuw aangeschafte HDD 40G dit omdat de vorige HDD 10G dood was.
orginale opstartdiskette er in, win98 cdrom in de drive en aan met die computer opstartdiskette doet zijn werk goed en ik selecteer 1 en daar gaat ie weer.
maar dan krijg ik een melding om iets te repareren, er is iets mis met FET`s ? van bestand :(pijltjes,kommas,letters,tekens enz) en er wordt aangegeven met een enorme fout en de setup wordt afgebroken
formateren van de schijf lukt niet !
wat is er fout of wat doe ik fout?????
een fout in FET`s???????, en hoe is dit te herstellen

Mvg

En gewoon opstarten vanaf cdrom wil niet?
Wel even in je bios aangeven, win98se kan namelijk wel vanaf de cd geinstalleerd worden.

heb ik geprobeert na het bios aanpassen , maar het opstarten ging wel maar ook hier kreeg ik een melding in Scandisk dat er iets beschadigd was ( Fet`s??) in een zeer vreemd bestand met een nog vreemdere bestandnaam.
na enkele malen op repareren gedrukt te hebben wordt de setup afgebroken?????

En als je opstart via diskette en dan de Harddisk eens gaat formateren.

ik heb het in de dos-modus geprobeert met format c:,
dit gaf geen resultaat!

Hoooooooooo dos modus, toch niet onder windows he.
echt opstarten met flop en dan via a formateren.

opstarten zonder cdrom ondersteuning en daarna
A:\format C: ?

Heb je al eens bij de leverancier van je harddisk gekeken of daar niet een tooltje staat om je harddisk te formateren.

Het zijn maar kreten hoor. Maar nooit geschoten is altijd mis geschoten.

Geplaatst door EW001
hallo,

nu was het de bedoeling om win98(second edition) op een nieuw aangeschafte HDD 40G dit omdat de vorige HDD 10G dood was........

Mvg

Een nieuwe harddisk moet nog voorzien worden van partities.
De melding die je krijgt is waarschijnlijk Windows heeft geen geldige FAT indeling gevonden....

Dus eerst partioneren en daarna formatteren.

http://www.schoonepc.nl/instal/partition.html

partioneren schijnt al gebeurt te zijn ??? maar dit gedeelte geeft wel problemen.
partitie is niet te hernoemen omdat er allerei vreemde tekens te zijn zijn???(tekens welke je activeerd met de alt-knop)
een foutmelding : problemen met FAT`s??
hoe is het mogelijk dat er al een partitie op staat, zonder dat ik er 1 aangemaakt heb?

Als er al een partitie op staat, dan is dat omdat iemand die er op heeft gezet. Als deze beschadigd is dan kan setup hier niet mee overweg. Download delpart en zet dat op de opstartdiskette bij (wel eerst uitpakken): http://www.coxpc.com/delpart.zip
Als je delpart opstart dan kun je bestaande partities verwijderen (wel afsluiten met File Save). Hierna kun je met Fdisk een nieuwe partitie aanmaken.

EW001,

In je eerste bericht praat je over FET en nu ga je ineens over FAT praten.

Welke foutmelding krijg jij nu als je probeert te formateren.
Heb jij de nieuwe HDD uit een verzegeld zakje gehaald of zo uit het schap.

Even voor alle zekerheid. De bios instellingen kloppen wel voor de harddisk????
Heb je er nog een andere harddisk bij zitten?

het gaat over FAT32`s ?
foutmeldingen van beschadigde clusters?

de HDD komt uit en verzegeld zakkie

op mijn nieuwe computer wordt de HDD (master secondiar) wel gezien maar het opstarten duurt een eeuwigheid(xp)
op mijn oude computer wordt de HDD niet gezien, misschien een te grote schijf!
de computer waar de HDD in moet komen vond hem wel maar deze staat niet bij mij thuis!

hmmzz, het verhaal wordt er niet duidelijker op.

Laten we bij het begin beginnen, wat is het merk en type van de harddisk??

Verder als je opstart met een win98 bootflop en je typt dan FDISK /STATUS Wat krijg je dan te zien? Graag exact vermelden.

het is een maxtor, diamondmax plus8 ata/133
k`heb een tool gedownload van maxtor, powermax en deze heeft de HD gecontroleerd op storingen welke niet aanwezig waren????????????
ook was er een mogelijkheid om de HD te formateren, dit heb ik uitgevoerd en het schijnt gelukt te zijn!
of ik nu Win98 wel geinstalleerd krijg weet ik nog niet
gisteravond was het te laat en vanavond "oranje naar de 1/4 finale"

EW001,
Het is mooi om te lezen dat het formateren gelukt is.
Win 98 installeren zal geen probleem zijn.

En Nederland naar de 1/4 finale, hoe kom je erbij.
Duitsland wint gewoon die anderen komen met een B elftal het veld op.:evil:

vertrouwen in Oranje, misschien tot 22:30 vanavond!!!

dus toch de 1/4 finale

win98 is geinstalleerd, alleen heb ik maar 16 kleuren en de cdroms die ik bij mijn compaq heb zijn rebootable`s
kan ik ergens drivers downloaden?????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan