Win98/ME games/spelletjes met Win2k

Status
Niet open voor verdere reacties.

myfajalobi

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2005
Berichten
23
Op een oude PC PentiumIII heb ik geruime tijd geleden WIn2K geïnstaleerd. Nu wil heb ik nog oude spelletjes die geschikt zijn voor Win98/ME op de PC laten spelen voor als er neefjes op bezoek zijn. Maar jammer die doen het niet.

Weet iemand een prog om Win2K geschikt te maken voor die spelletjes zonder Win98 opnieuw te instlleren of de PC dualboot te maken.
 
Windows 2000 is de opvolger van WindowsNT 4.0 en is meer gericht op een bedrijfs omgeving. Dat ik ook de reden dat sommige games niet werken.

Er zijn overigens 4 soorten Windows 2000
Windows 2000 Professional
Windows 2000 Server:
Windows 2000 Advanced Server:
Windows 2000 DataCenter Server:

Vermoedelijk gebruik je de eerste, maar ook hier blijkt duidelijk dat dit niet direct voor de 'home' omgeving gedacht is.

Microsoft zelf schrijft over Windows2000:
Q: Will Windows 2000 be suitable for gaming?
A: Microsoft Windows 2000 is now very suitable for gaming with recently released games, especially ones from Microsoft. However, Microsoft has been releasing compatiblity updates on their website to fix issues with some older games. There may be some very early games (especially DOS) that will not work on Windows 2000.

Ik schat dat zo'n 70 tot 80% van de wat oude games gewoon zouden moeten werken.
Achterop de doos staat eigenlijk altijd wel voor welk OS ze geschikt zijn.

M$oft site met nog wat tips.
 
Windows 2000 is de opvolger van WindowsNT 4.0 en is meer gericht op een bedrijfs omgeving. Dat ik ook de reden dat sommige games niet werken.

Er zijn overigens 4 soorten Windows 2000
Windows 2000 Professional
Windows 2000 Server:
Windows 2000 Advanced Server:
Windows 2000 DataCenter Server:

Vermoedelijk gebruik je de eerste, maar ook hier blijkt duidelijk dat dit niet direct voor de 'home' omgeving gedacht is.

Microsoft zelf schrijft over Windows2000:
Q: Will Windows 2000 be suitable for gaming?
A: Microsoft Windows 2000 is now very suitable for gaming with recently released games, especially ones from Microsoft. However, Microsoft has been releasing compatiblity updates on their website to fix issues with some older games. There may be some very early games (especially DOS) that will not work on Windows 2000.

Ik schat dat zo'n 70 tot 80% van de wat oude games gewoon zouden moeten werken.
Achterop de doos staat eigenlijk altijd wel voor welk OS ze geschikt zijn.

M$oft site met nog wat tips.

Hoi Is het niet zo dat 2000 eigenlijk zeer geschikt is als server,ik neem aan dat de schryver de normale win2000 heeft een duall boot lijkt mij de oplossing met zeker oude spellen moet zeker 80% van de spellen werken succes ermee Withaar
 
Op een oude PC PentiumIII heb ik geruime tijd geleden WIn2K geïnstaleerd. Nu wil heb ik nog oude spelletjes die geschikt zijn voor Win98/ME op de PC laten spelen voor als er neefjes op bezoek zijn. Maar jammer die doen het niet.

Weet iemand een prog om Win2K geschikt te maken voor die spelletjes zonder Win98 opnieuw te instlleren of de PC dualboot te maken.

Ondanks dat hier nog een stuk erover is geschreven door mij het volgende,win2000 is idd voor een zakelijke omgeving of voor een server thuis,waarom is het een probleem om een dualboot te maken ???power quest doet het in een paar min zo gebeurd er zal oook geen andere oplossing zijn spellen die voor win98 zijn gaan het niet doen op win2000.
Persoonlijk zou ik die 2000 eraf halen er xp en win98 erop zetten het is zeer ongebruikelijk 2000 in de huiselijke kring te gebruiken buiten dan dat je er een server mee draaid
veel suc6
 
Je zo kunnen proberen of de games in de compatibiliteitsmodus werken.In Win2k heb je ook de compatibiliteitsmodus net als in WinXP, je moet echter eerst de win2k toolkit van de installatiecd installeren voordat je dit kan gebruiken (open APCOMPAT.EXE in de Support map). Het wordt niet standaard geïnstalleerd.

Vervolgens kan je dit :

"regsvr32 %systemroot%\apppatch\slayerui.dll"

intikken bij start>uitvoeren en komt de compatibiliteits-modus bij eigenschappen te staan van elke snelkoppeling.
 
Je zo kunnen proberen of de games in de compatibiliteitsmodus werken.In Win2k heb je ook de compatibiliteitsmodus net als in WinXP, je moet echter eerst de win2k toolkit van de installatiecd installeren voordat je dit kan gebruiken (open APCOMPAT.EXE in de Support map). Het wordt niet standaard geïnstalleerd.

Vervolgens kan je dit :

"regsvr32 %systemroot%\apppatch\slayerui.dll"

intikken bij start>uitvoeren en komt de compatibiliteits-modus bij eigenschappen te staan van elke snelkoppeling.
Hoi crash moet kunnen deze oplossing overgens zijn dit wel oplossingen voor mensen met enige know how van pc`s en in het byzonder van Win2000
Jij bent niet voor niets moderator,ik zou wel willen weten waarom iemand verder werkt met 2000 ipv met xp als je toch geen bedrijf hebt of een server hebt draaien.

Ben weer is op je site geweest,ik had je al eens gezegd dat ik het een pracht van een site vindt jammer dat door de ontwikkelingen sommige kasten niet meer te koop zijn,wanneer je het geld ervoor hebt is dit toch wel het neusje van de zalm Jos Nixs
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan