win98 niet op internet

• Onderwerp starter Onderwerp starter jjw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jjw

Meubilair
Lid geworden
19 jul 2002
Ik heb een router, deze geeft een vast ip adres weg aan alle machines, een machine draait win98 en alle netwerk instellingen zouden goed moeten zijn.

Zelfs internet is goed geconfigureerd maar toch wil de machine maar niet op internet.

Als ik kijk welk ipadres ik krijg vd router komt dit overeen met wat ik heb ingevoerd.

Help help

grtjs jjw

proxy uit?
firewall uit? (als test)
En als je je modem rechtstreeks aansluit op de pc werkt het dan wel?

Router???

Ik denk dat het daar niet aan legt, ik weet als ik de router weer op dhcp server zet en de pc een automatisch ip lat toewijzen dat het dan wel werkt.

Vreemd.

Een firewall op die 98 machine heb ik niet, maar mijn xp machine liet het net toch ook afweten.
Ik weet niet wat ik fout doe in de router waardoor de boel elke keer vast loopt.

Ik heb nu weer de bijgelverde cd moeten gebruiken, die veranderd wat??? en dan werkt het weer.

vreemd

grtjs jjw

helaas

Ik ga een nieuw topic plaatsen betreft netwerk probleem met router in combinatie met inernet.

Nou mag ik dit bericht zelf niet sluiten dus vraag ik diegene die dat wel mag dit te doen.

grtjs jjw

vreemd = synoniem voor windows. Nix vreemds aan dus ;)

Wat ik je kan meegeven is sluit NOOIT iets uit. Je moet het zeker weten.

suc6

okeee

Ik kom er ook net achter als ik een ip weggeef buiten de pool om dat windows XP daar wel in trapt en windows 98 niet.

Nogmaals, ik vindt het maar vreemd.

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan